Læs med når vi deler vores viden
#alle #metoder #retail #design #innovation
Native Advertising - det virker altså!
Co-creation, eller samskabelse som det også hedder i dansk, handler om at skabe noget sammen. Begrebet udsætter et behov for ved skabe noget sammen med brugerne. Det kan være eksternt som interne brugere, så det færdige produkt eller service møder brugernes behov. Her giver vi dig 7 vigtige ting du skal gøre og være opmærksom på, for at hjælpe deltagerne til at lykkes i en co-creation proces.
Succes med co-creation processer gennem disse 7 vigtige greb
Co-creation, eller samskabelse som det også hedder i dansk, handler om at skabe noget sammen. Begrebet udsætter et behov for ved skabe noget sammen med brugerne. Det kan være eksternt som interne brugere, så det færdige produkt eller service møder brugernes behov. Her giver vi dig 7 vigtige ting du skal gøre og være opmærksom på, for at hjælpe deltagerne til at lykkes i en co-creation proces.
Advertorials - Danskernes opfattelse af annoncørbetalt indhold
Kunne du tænke dig at vide hvordan man skaber god annoncering gennem annoncørbetalt indhold såvel som hvilke faldgruber du bør være opmærksom på? Daniel Ebert Pedersen har været forbi Børsen for at deltage i deres podcast Native Advertising, hvor han sammen med værterne Stine Bjerre Herdel og Maria Rossen vender ovenstående.
Online handel af dagligvarer bliver detailkædernes fremtidige vækstkanal
I flere år har dagligvarekæderne tøvet med at satse på onlinehandel. De fleste kæder har set på, hvordan Nemlig.com år efter år har kæmpet med underskud. Den økonomiske kalkule har ganske enkelt ikke vist et grundlag for at drive online dagligvarehandel i Danmark. Coronakrisen har ændret dette billede. Læs her hvordan danskernes adfærd er blevet forandret, og hvad vinderkriterierne for fremtidens dagligvarehandel er.
Markedsundersøgelse - Sådan vinder du på bredbåndsmarkedet
Der er 3 årsager til, at markedet for fiberforbindelser er skærpet: teknologi, forbrugerne og regulering. 685.000 husstande og virksomheder er tilsluttet fibernet. En stigning på 14% sammenlignet med året forinden. Men hvordan forholder du dig til den øgede konkurrence? Det kan læse mere om i dette Spark. Samtidig præsenterer vi vores nye markedsmonitor, der lanceres i 2020 og kommer til at afdække markedsandele, behov og tilfredshed. Alt sammen med til at ruste selskaberne til bedre at kunne forstå udviklingen og lancere produkter, der appellerer til flest mulige kunder.
New Normal i energisektoren
Er den stigende mobilitet i elsektoren blot et første varsel om øget bevidsthed hos forbrugerne? Mobiliteten på det private energimarked er lav, så lav at politikerne satte gang i Engrosmodellen og Datahubben for at fremme konkurrencen og øge forbrugernes mobilitet. Men relativt få elforbrugere går aktivt op i at spare på energien og dermed pengene og gør som udgangspunkt kun dette ved at vælge LED-pærer, A+ hårde hvidevarer m.v. Da opvarmning er en større del af budgettet, er der flere gaskunder, som går op i prisen på deres produkt. Så selv med politikernes tiltag er mobiliteten på markederne hidtil forblevet lav, på elmarkedet skifter kun 4-5% af forbrugerne elhandler hvert år. Men i 2019 skete der noget…
Få indsigter gennem disse 4 spørgsmål, du altid skal stille, når du laver et spørgeskema!
Dette indlæg handler om fasen, hvor du definerer problemstillingerne og designer studiet, før du udformer et spørgeskema eller en interviewguide. For det er her, fundamentet for de gode indsigter og løsninger skabes. Husker du at besvare fire simple spørgsmål, sikrer du 1) at du får indsamlet de rigtige indsigter og 2) at indsigter evner at blive formidlet til de rette i organisationen, og ligeledes nemt og effektivt kan anvendes af potentielle eksterne partnere.