Finans

Vi har hjulpet mange store virksomheder både nationalt og internationalt med at opnå øget forståelse for deres kunder, segmentere markedet og identificere nye forretningsmuligheder.

Forstå og imødekom kundernes behov

I Wilke har vi omfattende erfaring med at hjælpe finansielle virksomheder med at forstå deres kunders og medlemmers behov og adfærd. Vi arbejder tæt sammen med virksomheder inden for bank, pension, forsikring og andre dele af den finansielle sektor for at levere dybdegående indsigt. Med udgangspunkt i metoder som ‘jobs-to-be-done’ identificerer vi kundernes og medlemmernes funktionelle, sociale og emotionelle behov. Dette gør det muligt for vores kunder at udvikle skræddersyede løsninger og effektive go-to-market strategier, der skaber værdi og styrker relationerne til deres kunder og medlemmer.

Skal din virksomhed være mere attraktiv?

Et studie hos Wilke kan hjælpe virksomheder med at blive mere attraktive på markedet ved at identificere nye mulighedsrum og udvikle strategier, der matcher kundernes behov. Vi hjælper blandt andet en lang række virksomheder inden for den finansielle sektor med at afdække kundernes og medlemmers præferencer og opfattelser, hvilket giver virksomhederne mulighed for at forbedre deres kommunikation, skabe mere relevante tilbud og sikre bedre kundeloyalitet. Andre eksempler inkluderer analyse af markedspositionering og vurdering af, hvordan en virksomhed differentierer sig fra konkurrenterne, segmentering, tilfredshedsmålinger og tracking - for at holde øje med udviklingen over tid, koncepttest og meget mere.

Segmenter i den finansielle sektor

Vores seneste rapport, "Kundetyper og behovsforståelse i den finansielle sektor", belyser fem segmenter baseret på branche-relevante jobs-to-be-done. Undersøgelsen, der inkluderer 1.000 nationalt repræsentative danskere, afdækker kundernes kendskab til deres muligheder inden for pension, forsikring og bank, samt deres opfattelse af, om virksomhederne forstår deres behov. Rapporten indeholder også anbefalinger til, hvordan man bedst fanger de forskellige segmenters interesse. Download rapporten og bliv inspireret ved at klikke på knappen.

I finanssektoren arbejder vi sammen
med adskillige partnere - her er nogle af dem!

Indsigter om danskernes pensionsopsparing

Arbejder du med pensionsprodukter, så har vi lavet en undersøgelse om danskernes forhold til pension og opsparing generelt. Kun halvdelen af danskerne sparer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkedspension, heraf er det særligt de helt unge der ikke sparer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkedspension. Lidt foruroligende angiver flere, de ikke sparer op til pension, grundet manglende viden om deres muligheder eller at det ganske enkelt er for uoverskueligt at komme i gang. 

Hvis du vil læse mere om hvordan danskerne sparer op til deres pension, så download rapporten “Indsigter om danskernes pensionsopsparing”. 

 Se vores spændende cases i finanssektoren

Undersøgelsen for Sydbank skulle bl.a. være med til at kortlægge, hvornår forholdet til penge starter og ændrer sig samt hvorfor. Indsigterne fra studiet skulle anvendes til en større positioneringsindsats, men har siden ændret sig til, at Sydbank har operationaliseret på tværs af organisationen og været med til at styrke kunderelationen helt ned på bankrådgiver-niveau og op på strategisk niveau.

Læs hele casen her

Handelsbanken fik vigtig viden om, hvad der betyder noget ved skift af bank. Denne viden kan både bruges til at designe hjemmesiden, men også til andre markedsførings- og kommunikationsindsatser. Derudover rangerede vi det mest værdifulde og vigtigste indhold, der skulle kommunikeres på hjemmesiden.

Læs hele casen her

Vores samarbejde med Tryg gjorde, at de nu står tilbage med en dybere forståelse og indsigt om deres kunder. Studiet har givet dem et nyt perspektiv på behov såvel som hvilken rolle Tryg kan og bør spille i hverdagen. Tryg er i særdeleshed lykkes med at tage en udefra-ind tilgang med dette studie, hvilket har resulteret i en klarlægning af nye mulighedsrum og forretningsideer – endda med kendskab til hvor attraktive kunderne synes hvert enkelt er.
Se vores webinar om casen her

WakeUp med Tryg

Vil du lære, hvordan du kan identificere og udnytte mulighedsrum gennem en dybere forståelse af dine kunders pains og behov? Vi har hjulpet Tryg i et stort kvalitativt studie af kundernes pains og behov i hverdagen. Outcome er en identifikation af en række nye mulighedsrum, som alle tager afsæt i kundeindsigter. Studiet er gennemført med en eksplorativ kvalitativ tilgang, hvor vi har hjulpet Tryg til en dybere forståelse af målgrupperne, og hvad der betyder noget for dem i forskellige situationer, livsfaser m.m. De nye mulighedsrum har vi efterfølgende bedt kunderne om at rangere efter attraktivitet, så Tryg i dag i langt højere grad kan prioritere deres innovationsindsatser ud fra hvor meget værdi de skaber. 

Se vores WakeUp her!  

Hør hvordan vi kan hjælpe dig!

Christian og resten af vores finansteam er klar til at løse dit næste projekt!

Forrige
Forrige

Energi

Næste
Næste

Retail og E-commerce