Public
Vi har hjulpet kommunale, regionale og statslige organisationer med at effektivisere arbejdsgangene, målrette fokus på kerneopgaverne og forstå borgernes behov
Fokus på kerneopgaverne
Der er en voksende erkendelse af, at den offentlige sektor ikke kun skal styres, men også skal ledes. Der er nødvendigt med dokumentation af indsatser og resultater, men det er også nødvendigt at have fokus på, hvordan kerneopgaverne kan udvikles i tæt samspil mellem medarbejdere, brugere og den lokale ledelse. Mange offentlige organisationer oplever derfor et behov for en mere nysgerrig tilgang, hvor borgernes og brugernes behov i tråd med de overordnede prioriteter identificeres i samarbejde med nogle af de medarbejdere, der har den direkte borgerkontakt.
Det handler ikke bare om at lave flere og dyrere tiltag men om at anvende ressourcerne på den måde, der løser borgernes behov på den bedste måde. For eksempel ved at anvende digitale værktøjer, hvor det giver mening. Eller ved at identificere delprocesser, der ikke tilfører værdi og derfor kan erstattes. Samtidig er mange offentlige organisationer i gang med at gøre op med silotænkningen, hvor løsningen af hver delopgave sker isoleret fra helheden. For borgerne oplever ofte, at problemerne hænger sammen, og det er derfor en naturlig del af god offentlig opgaveløsning at indtænke hver delydelse i en samlet borger- eller brugerrejse.
Vi har arbejdet sammen med mange forskellige offentlige virksomheder og organisationer - her er nogle af dem!
Case med Københavns Kommune
Københavns Kommune samarbejdede med Wilke for at forbedre borgernes oplevelse af byens rum. Gennem omfattende interviews og mobil etnografi blev der indsamlet vigtige indsigter om renlighed og brugen af grønne områder. Disse data blev brugt til at justere og optimere kommunens driftsindsatser, med det mål at skabe en bedre og mere tilfredsstillende byoplevelse for københavnerne. Læs hele casen for at se, hvordan denne indsats gjorde en forskel for byens indbyggere.
Wilke er SKI-leverandør
Vi er leverandør til Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) på delaftale 17.13: Managementkonsulentydelser.
Som udvalgt SKI-leverandør kan offentlige institutioner og offentligt ejede virksomheder inden for de fastsatte rammer købe ydelser fra Wilke, uden at opgaven skal igennem en udbudsproces.
17.13 Managementkonsulentydelser
Aftale 17.13 omfatter opgaver på tværs af ydelsesområderne: Strategi- og organisationsudvikling. Det kan fx være opgaver omkring forretningsprocesser, systemer, styring, analyser, evaluering og human ressources.
Ønsker du at høre mere om SKI-aftalen?
Kontakt Søren Pedersen, hvis du vil høre mere om, hvad vi kan hjælpe med på SKI-aftalen.
SKI har til formål at sikre god kvalitet og ordentlige købsvilkår til bedre priser på det private marked, end den enkelte offentlige organisation kan opnå på egen hånd. Årligt indkøber det offentlige for ca. 400 mia. kr. hos private virksomheder og Wilke er udvalgt som SKI-leverandør i oktober 2024.
Hvis missionen om at udvikle opgaveløsningen skal lykkes, stiller det krav til både medarbejdere og den lokale ledelse. For Wilke er det derfor en integreret del af et veludført projekt, at formidlingen af resultaterne understøtter de efterfølgende processer: Det handler ikke kun om at lave et metodisk korrekt projekt men om at lave et projekt, der både er metodisk solidt, giver afsæt for konkrete handlinger og udfylder de politiske prioriteter.
Wilkes offentlige kunder omfatter både kommunale, regionale og statslige organisationer. Vi har blandt andet beskæftiget os med:
Bruger- og borgertilfredshedsmålinger
Holdnings- og adfærdsundersøgelser
Effektmåling, evaluering og dokumentation
Udvikling af nye ydelser og services
Processtøtte og implementeringsydelser
Omdømme- og kommunikationsrettede projekter
Forskningsbaserede undersøgelser
Hør hvordan vi kan hjælpe dig.
Team Public glæder sig til at høre fra dig!