Native Advertising - det virker altså!

Virksomhederne har svært ved at trænge igennem til de danske forbrugere med deres budskaber. Danskerne er blevet reklametrætte efter at være blevet tæppebombet fra alle leder og kanter og på samtlige tænkelige platforme. Nu køber de streamingabonnementer uden reklamer, installerer Ad blockers og sætter klistermærker på deres postkasser med ”Ingen Reklamer – Tak”.

Med al den reklamestøj og forbrugere, der har fået tinnitus, har virksomheder svært ved at trænge igennem lydmuren og få forbrugerne til at danse til deres musik – So to speak. SÅ, hvordan skal virksomhederne nå ud til forbrugerne?

Et anderledes talerør for virksomhederne kan være Native Advertising. Denne disciplin er begyndt at fylde mere og mere hos medier hen over de seneste par år. Og det er den en grund til. Native Advertising eller annoncørbetalt indhold, som det også kan hedde, er nemlig en anderledes kommunikationsform, hvor forbrugerne i højere grad selv aktivt tager stilling til eksponeringen fra virksomhederne.

Der stilles dog høje krav til Native Advertising fra forbrugernes side, så det er derfor vigtigt, at virksomhederne gør deres forarbejde fornuftigt:

Ettal

Kend din målgruppe godt.

Total

Tænk KPI`er for sin kampagne igennem (Det er ikke nødvendigvis være det samme, som traditionel reklame).

Tretal

Tænk ikke kun Native Advertising som et enkeltstående element, men få det også integreret i større kampagner.

Firtal

Vælg et troværdigt medie.

Femtal

Lad være at gøre det til skjult reklame – Lad det være Native som Native skal være.

 
 
 

Lær hvordan du lykkes med Native Advertising!

Troværdighed er den vigtigste parameter for at lykkes med Native Advertising. Hvis du vil se, hvordan man opnår højest mulig troværdighed, så se vores WakeUp med Stine Bjerre Herdel fra Børsen og jeg selv.

Krav til native advertising for at blive oplevet troværdigt
 
 
Daniel Elbert Pedersen

Nysgerrig på Native Advertising?

Skriv til Daniel og hør meget mere om hvordan du laver god Native Advertising!

Forrige
Forrige

Hvordan forbrugerindsigt og shopperforskning kan bringe lys over dine forretningsbeslutninger

Næste
Næste

Succes med co-creation processer gennem disse 7 vigtige greb