Tele

Vi har gennem mange år hjulpet både store og små virksomheder i telebranchen med at leve op til kundernes forventninger til service, udvalg og pris.

Telebranchen er under stor forandring, og nye udfordringer ses i øjnene med en stigende integration med mediemarkedet

Kunderne efterspørger oplevelser uafhængig af tid, sted og platform og med høje krav til oplevelseskvaliteten. Derfor er der stort fokus på differentiering på parametre som service og produktudbud. Kunderne har samtidig aldrig brugt mere data og streamet så meget som de gør i dag og forventer stabile og høje hastigheder på tværs af devices. Telebranchen er en stærkt konkurrencepræget branche, som med de sidste 10 års horisontale integration har skabt en lang række mindre selskaber. Selskaber hvis eksistensberettigelse oprindeligt lå i billige abonnementer købt online. Sådan er det imidlertid ikke længere.

For mange selskaber handler det i dag om at kunne møde kundernes behov for Value added services og underholdning i form af bl.a. film, musik eller lydbøger; hvor som helst og når som helst. Branchen er i fortsat bevægelse mod strategisk integration med vigtige spillere i medieværdikæden og vertikalt med underleverandører.

Mere fokus på services

Det er dog ikke nok at tilfredsstille forventningerne til underholdning. Kundens forventninger er den sublime service; en rigtig wow-oplevelse. Som kunde skal man ikke forklare sig mere end en gang. Kunderne forventer viden om deres adfærd på tværs af alle kontaktpunkter og kanaler.

Strategisk prioritering er nødvendig

Alle forventningerne kan imidlertid være svære at møde. I erkendelsen af at man ikke kan være alt for alle i alle kontaktpunkter, hvordan bliver man så det rigtige for de fleste dér, hvor det virkelig betyder noget? Hvordan sikrer man så gode oplevelser, at kunderne villigt anbefaler det bedste sted at være kunde til venner og familie? Hvordan skabes og fastholdes den ”cutting competitive edge”, der får kunder til at strømme til og forblive kunde i ét selskab?

Sådan bør du bruge Value Adding Services!

Det er ikke lige meget hvilke produkter eller services, du tilbyder. Selv om Netflix er blandt de mest populære streamingtjenester, kan du ikke være sikker på, det skaber værdi hos dine kunder. Vidste du f.eks., at de fleste danskere vægter udfordringen ved at omlægge sin streamingtjeneste til en VAS højere, end den værdi rabatten skaber. Det er derfor afgørende, at kunden har tillid til dig som virksomhed. Desuden er den største barriere for at have ekstra services, at det de tilbudte services ikke findes relevant.

Se vores Insight Snack, og få mere viden om brugen af Value Adding Services, eller download vores rapport nedenfor.

I telebranchen arbejder vi sammen
med adskillige partnere - her er nogle af dem!

Wilke kan hjælpe dig i processen

Uanset om der er tale om strategiske, taktiske eller operationelle udfordringer forankret i en kulturel forandring, så har Wilke værktøjerne og ikke mindst erfaringen til at kunne gøre en forskel. Wilke har arbejdet med teleselskaber og løser en lang række af projekter indenfor:

  • Akkvisition og churn retention

  • Customer journey mapping og kontaktpunktsmålinger

  • NPS programmer

  • Segmentering

  • Porteføljeoptimering

  • Innovation og produktudvikling

  • Prisstrategi

Indenfor branchen løser vi projekter for Nuuday, Call me, Yousee, Telia, Norlys, CBB m.fl.

Vores NPS-rejse er kun lige begyndt. Det er simpelthen fantastisk at være en del af en rejse, der ikke ville have været en realitet uden Wilke, Telias organisation og den fælles nysgerrighed for at afdække hidtil uudforskede potentialer for NPS-målinger
— Nicolai Nørr, Customer Experience Manager, Telia

Vi har afholdt flere WakeUps med vores
kunder inden for tele. Se eller gense dem her

 Se vores spændende cases i telebranchen

Nuuday har gennem deres Kundefeedbackprogram skabt et robust system der på daglig basis leverer indsigter der proaktivt bidrager til Nuudays samlede succes, da disse indsigter er fundamentet for de initiativer og aktiviteter, der igangsættes i forretningen med henblik på kommerciel succes.

Læs hele casen her

Projektet har haft stor indvirkning på den måde, Telia i dag arbejder med kundeoplevelser på tværs af organisationen. I dag er de initiativer, der skal forbedre kundeoplevelsen, prioriteret ud fra de faktorer, der i fremtiden kommer til at afgøre anbefalingsvilligheden, hvilket ikke var muligt med Telias tidligere NPS-fokus.

Læs hele casen her

Telenor er blevet i stand til at målrette #digitalpænt-programmet. De primære resultater for Telenor dækker bl.a. en forbedret evne til at uddanne børn i digital dannelse baseret på de nye indsigter. Og så har projektet resulteret i en helt særlig stolthed blandt alle Telenors medarbejdere.


Læs hele casen her

Hør hvordan vi kan hjælpe dig!

Daniel og de andre specialister i telesektoren er klar til at høre om dine problemstillinger:

Forrige
Forrige

Retail og E-commerce

Næste
Næste

Medier