Læs med når vi deler vores viden
#alle #metoder #retail #design #innovation
Børnefamilier og deres købsvaner præges i høj grad af børnene!
Børn er en overset målgruppe, når virksomheder skal produktudvikle, kommunikere eller segmentere deres marked. Børn har holdninger og input til mange af familiens beslutninger – og deres mening bliver i høj grad hørt. Selv små børns holdninger og præferencer har stor indflydelse på den endelige beslutning i familien. Læs dette blogindlæg, og bliv klogere på hvordan børneindflydelse påvirker din virksomhed, dine produkter og dine services.
Efter krisen - Når Corona er slut, er verden en anden
Corona-krisen sætter mange virksomheder under pres. Fra én dag til den næste forsvandt omsætningen helt eller delvist. Forhåbentlig hører forholdsreglerne snart op, så Danmark og verden kan vende tilbage til en mere normal tilstand. Men de virksomheder, der tror at vi vender tilbage til de samme vaner som før corona-nedlukningen, snyder sig selv. For corona-krisen er ikke en lang sommerferie, hvor vi alle vender tilbage til de vante mønstre, når den er slut. Alle kriser fører til et skift i forbrugernes holdninger, forventninger og adfærd, og det vil den største krise i generationer også gøre. Hvordan påvirker det din virksomhed?
Spørgeskema - 5 ting du skal vide, inden du laver et spørgeskema!
Et spørgeskema er ikke bare et spørgeskema. Og en besvarelse kan ikke bruges til ret meget, hvis forarbejdet ikke er gjort. Her får du en oversigt over de fem vigtigste ting, som jeg sammen med mine kunder får styr på inden vi sender et spørgeskema ud. Læs dette Spark og bliv klogere på, hvilke spørgsmål du altid bør stille dig selv, inden du starter processen med at udarbejde et spørgeskema.
Online undersøgelser - Sådan udnytter du de online kvalitative indsigtsmetoder rigtigt
Det kan være en udfordring at komme tæt på sine kunder, når der skal holdes afstand. Jeg mærker en usikkerhed i forhold til, hvordan man tackler den udfordring, så her er 3 greb til, hvordan du kan få værdifulde kvalitative indsigter – selv fra afstand.
Fokusgruppe - 5 hurtige om at facilitere en god fokusgruppe
Du har helt sikkert nok hørt om den før. Fokusgruppen. Men ved du egentlig hvad det kræver, at facilitere en god fokusgruppe, som giver dig et væld af værdifulde indsigter, du kan bruge i dit udviklingsarbejde? Og har du styr på, hvilke dynamikker der optræder i en gruppediskussion, og hvilke krav det stiller til dig som facilator? Fortvivl ej, vi har en “how to”-guide klar til dig her!
Respondenter - Sådan laver du effektfuld kvalitativ rekruttering!
Hvad enten du rekrutterer til fysiske og eller online kvalitative interviews, så får du her et par tips med på vejen, som sikrer dig respondenter, der kan bidrage med værdifulde indsigter og styrke din udviklingsproces.
Beslutningsprocesser hos børnefamilier - Børn er vejen til dine kunders pengepung
Når forældre fravælger dine produkter og services, er det ikke nødvendigvis fordi, at de ikke kan lide det. En undersøgelse lavet af Wilke i 2019 viser, at børns behov og ønsker har stor indflydelse på børnefamiliers til- og fravalg. I dette spark bliver du blandt andet klogere på, hvor mange der er villige til at betale mere for varer pga. deres børn, og hvorfor du også skal fortælle hvad din yndlings Disney-film er, når du har børn med i dine undersøgelser.
Design Doing - 4 gode råd
Kom tættere på dine kunder med design doing. I artiklen kan du læse hvilke greb som vi mener er de vigtigste at mestre når du skal igang med design thinking.