Brugertest
Forstå dine kunders oplevelse ved at teste den.
Brugertest
Gennem brugertest kan du teste navigation og brugeroplevelse på eksempelvis websites, magasiner, publikationer m.m. Rent praktisk foregår brugertest ved, at respondenten stilles en opgave, fx at gennemføre et onlinekøb.
Undervejs i testen kan respondenten gennem dialog italesætte, hvad de lægger mærke til, og intervieweren kan spørge til handlinger undervejs.
Brugertest er således en kombination af greb som tænke-højt, interview og mouseover/heat map.
Hvornår er brugertest godt at benytte?
Brugertest er gode at anvende, når man skal teste og evaluere brugeroplevelsen på et website eller univers. Det giver et objektivt billede af opmærksomheden rettet mod forskellige elementer, navigationen samt brugervenligheden.
Det er samtidig en effektiv metode, når man som virksomhed søger at udvikle efter og til brugernes præferencer.
Vil du vide mere om brugertest?
Skriv til Alexandra, der er klar til at svare på spørgsmål.