Desk Research
Få kendskab og overblik gennem analyse af eksisterende data.
Desk Research
Desk research er en hurtig og omkostningseffektiv måde at få indsigt på ved at analysere eksisterende data som fx rapporter, markedsundersøgelser og online kilder. I Wilke hjælper vi vores kunder med at danne et solidt fundament for strategiske beslutninger ved at udnytte de tilgængelige informationer.
Vi kan give jer et klart overblik over markedsforhold, konkurrencesituationen og potentielle muligheder – uden behov for tidskrævende og dyr primær dataindsamling. Med desk research sikrer vi, at I får værdifulde indsigter, som kan styrke jeres konkurrenceevne og forretningsstrategi hurtigt og effektivt.
FORDELE
Indledende kendskab til marked/problemstilling: Desk research giver hurtigt en grundlæggende forståelse af det emne, man undersøger, samt hvilke udfordringer eller muligheder der eksisterer.
Konkurrentmap: Ved at analysere eksisterende data kan man få indblik i konkurrenternes strategier, styrker og svagheder.
Overblik og systematik i allerede tilgængelige materialer: Ved at bruge data, der allerede er indsamlet og bearbejdet, kan man hurtigt skabe en systematisk oversigt over relevante forhold og tendenser.
Klæde interessenter på til videre projektforløb: Desk research giver et solidt fundament for beslutningstagere og andre interessenter, så de er bedre klædt på til at træffe informerede valg.
Ved kort deadline: Når tiden er knap, er desk research en effektiv metode, da man undgår den tidskrævende proces med selv at indsamle data.
ULEMPER
Tilgængelige data kan ofte være begrænsede: Man kan opleve, at de eksisterende data ikke dækker det ønskede område tilstrækkeligt eller er forældede, hvilket kan påvirke undersøgelsens relevans og nøjagtighed.
Giver ingen indsigt i motiver og adfærd: Desk research baserer sig på allerede indsamlet data, hvilket betyder, at den sjældent giver dybere indsigt i forbrugeres eller andre aktørers underliggende motiver og adfærd.
Vil du vide mere om Desk Research?
Skriv til Alexandra, der er klar til at svare på spørgsmål.