Human Insights -
Kvalitativ analyse

Kvalitative metoder og analyser, der skaber indsigt – og styrker din forretning

Vis mig hvordan
Wilkes metoder

Kvalitativ analyse lader dig komme helt tæt på din målgruppe

Mange virksomheder har masser af data på deres marked og kunder i form af kvantitative informationer: Hvem, hvor mange, hvad køber de osv. Men hvis du for alvor vil forstå, hvad der driver dine (potentielle) kunder og din forretning, er du nødt til at komme helt tæt på menneskene. Tæt på deres adfærd, følelser, holdninger, funktionelle såvel som emotionelle behov og på, hvordan de skaber mening i de valg, de træffer. Vores team af antropologer, humanister og designere kan hjælpe dig til en bedre forståelse af dine forretningsmuligheder gennem kvalitative analyse.

Lad os fx hjælpe dig med et kvalitativt blik på nye målgrupper, bedre produkter og services eller en sammenhængende kunderejse på tværs af alle kontaktpunkter. Vi har fokus på at forstå konteksten, kundens behov og de stjernestunder, der gør din kundes oplevelse hos dig bedre end hos konkurrenten.

Wilkes er eksperter
inden for kvalitativ metode

Et interview med to personer i et rum, med fokus på en kvinde set bagfra med sort hår i en knold, der sidder over for en mand, der kigger mod kameraet.

Forstå hvad der driver dine kunder – og hvad der holder dem tilbage. Med dybde-interviews får du ærlige, nuancerede svar, som du ikke fanger i spørgeskemaer.

Læs mere om dybdeinterviews

Et menneskehånd holder en glødelampe uden pære. Over billedet er teksten 'DESIGN THINKING'.

Vil du omsætte indsigter til idéer, koncepter og løsninger? Vi faciliterer strukturerede innovationsforløb, hvor brugerbehov og forretning går hånd i hånd.

Læs mere om Design Thinking

Portræt af en kvinde med fregner og kort, brunt hår, der ser direkte ind i kameraet, med ordet 'ETNOGRAFI' skrevet over munden.

Kom helt tæt på menneskers liv og beslutninger. Med etnografiske metoder skaber vi dyb indsigt i holdninger, vaner og valg – så du bedre kan forme dine løsninger og din kommunikation.

Læs mere om etnografi

To personer diskuterer foran computerskærm med diagrammer, med teksten 'BRUGERTESTS' skrevet over image.

Få konkret feedback, før du går i markedet. Vi hjælper dig med at teste og forbedre dine løsninger – med brugerne i centrum og indsigt som styringsværktøj.

Læs mere om brugertests

Et nærbillede af et blå øje med teksten "OBSERVATION" foran.

Få øje på det, dine kunder ikke selv kan sætte ord på. Vi hjælper dig med at forstå faktisk adfærd, der hvor den sker – og opdage behov, friktioner og muligheder i virkeligheden.

Læs mere om observation

Person arbejder ved en computer med en farvekort hængende foran sig, omgivet af andre kontorartikler som farvede blyanter, en notesbog og en kop med blomster, på et træbord.

Skab et kvalificeret udgangspunkt for dit projekt med eksisterende viden. Vi samler og strukturerer relevante data, tendenser og indsigter, så du ved, hvor du står – og hvad du bør spørge om.

Læs mere om desk research

Fra indsigt til handling

Hos os er kvalitativ analyse ikke en black box. Og vi er allergiske over for støvsamlende rapporter. Vi tror på, at indsigter skal operationaliseres for at bringe værdi.

Med Wilke som partner bliver du inkluderet i hele indsigtsprocessen. Vi har fuld transparens i vores processer, inviterer dig med som observatør på interview, fokusgrupper, mobiletnografi mv. og har et stærkt fokus på samskabelse i alle samarbejdets aspekter. Ofte bliver vi inkluderet i hele din implementerings- og transformationsproces, hvor vi sørger for, at indsigterne lever og kan skaleres i din organisation, så du får den fulde værdi.

På samme måde, som vi er eksperter i målgruppeanalyser, har vi altid et skarpt øje for modtagerne af vores indsigter, og formidlingen heraf kan tage mange former: Video, plancher, digitale læringsplatforme, publikationer, rapporter, talepapirer med meget mere.

Med andre ord gør vi det så nemt som muligt at omsætte indsigter til handling.

Spørgsmål vedrørende Human Insights?

Kontakt Maria fra vores skarpe Human Insights team! Hende og resten af teamet er altid klar på et nyt og spændende kvalitativt projekt.