
Vil du se
hvad vi laver for andre medlems-organisationer, fonde og foreninger?
Metodisk tilbyder vi den fulde pakke af kvalitative og kvantitative ydelser
Få værdifulde indsigter med skræddersyede analyser, der skaber grundlag for bedre beslutninger. Hos Wilke kombinerer vi dataindsamling og dybdegående analyser med vores ekspertise inden for kundeadfærd og behovsforståelse. Uanset om det handler om at udvikle strategier eller styrke relationer til kunder og medlemmer, hjælper vi jer med at omsætte viden til handling.
Antropologiske dybdeinterview, fokusgrupper og workshops, som udføres af vores dedikerede medarbejdere (antropologer, etnologer mv.)
Telefoniske interview, som foretages in-house, så der er styr på kvaliteten og hurtig feedback. Alle vores interviewere er på fast timeløn, ligesom vores callcenter har overenskomst under DI.
Webbaserede interview, som laves i vores Danmarkspanel eller med afsæt i medlemsudtræk
Deep-dive analyser af medlemsdata.
CASE
Stor befolknings-undersøgelse
om udbredelsen og brugen af Solsikken i Danmark
At navigere i verden med en usynlig sygdom kan være som at gå på en sti skjult under tåge. Udfordringerne er der, men de er ikke altid synlige for øjet. Netop fordi udfordringerne er usynlige, kan de være vanskelige for andre at forstå. Her træder solsikken ind i billedet. For på bare tre år, har en gul solsikke spredt sig i det danske samfund. Solsikken, der desuden er internationalt symbol for usynlige handicaps, bæres af personer med f.eks. ADHD, angst, epilepsi, hjerneskade, autisme, kroniske smerter, ordblindhed eller PTSD. Solsikken bruges til diskret at signalere, at man kan have behov for ekstra hensynstagen. Wilke har for nylig hjulpet Videnscenter for Handicap og Solsikkeprogrammet med data til en stor befolknings- og brugerundersøgelse af udbredelsen, brugen og forståelsen af solsikken og dens betydning.
66 % af befolkningen kender nu til symbolet
Dét tal stammer fra den omfattende befolknings- og brugerundersøgelse, som vi i Wilke er stolte af at have bidraget til. Takket være Videnscenter om handicap, Solsikkeprogrammet - HD Sunflower og tidligere direktør i Norden og Tyskland Stine Ringvig Marsals arbejde, er kendskabet til solsikken og dens betydning steget markant i Danmark på blot 3 år, og hele 83% af danskerne er positive over for solsikken som symbol på usynlige handicap.
Resultaterne taler sit tydelige sprog - solsikken gør i høj grad en forskel! Både for dem der bærer symbolet, men også i relation til at udbrede kendskabet til og forståelsen af usynlige handicap i befolkningen.
Særligt interessant er det, at 65% af voksne brugere af Solsikken angiver, at den har forbedret deres liv. Lignende tal gør sig gældende for børn der bruger snoren, hvor 60% af forældrene svarer, at den har forbedret barnets liv.
Solsikken har skabt en samfundsmæssig bevidsthed
Solsikken har også en samfundsmæssig betydning, og har den seneste tid kastet flere positive omtaler af sig. Bl.a. blev direktør i Tryg Frederik Sjørslev Søgaard interviewet i Go’ Morgen Danmark, hvor han fortalte om sine oplevelser med at bruge snoren. Børne- og ungdomsprogrammet Ultra Nyt tog en tur i Zoo med Noah på 10 år som har aspergers og bruger snoren, når der er mange mennesker omkring ham. Og så har både Tryg og Nordea lanceret deres egen Solsikkelinje, som kunder med usynlige handicap kan ringe ind på, hvis de har behov for ekstra støtte.
Få unikt indblik
i tal og data fra branchen
"Det er utrolig nemt at forstå, hvad hver boks betyder, sproget er nemt og det er dejligt, det er delt op i kasser. Jeg er helt vild med det, så tak for det stærke arbejde."
Sådan siger en af betatesterne af undersøgelsen, Christian Klentz, customer experience manager i Folkekirkens Nødhjælp.
Undersøgelsen har været testet af en mindre gruppe af ISOBROs medlemmer for at gøre den så enkel og relevant som muligt. Nu får alle mulighed for at se, hvordan undersøgelsen ser ud, hvad man får ud af at være med og hvilke tal man skal indberette.
En gave til medlemmerne
Det er håbet, at Fundraisinganalysen bliver en gave til medlemmerne, som de hvert år i første kvartal kan bruge til at se egne resultater, følge branchens udvikling og anvende indsigterne til at træffe bedre strategiske beslutninger om organisationens fundraisingaktiviteter.
”Det er helt afgørende for analysens kvalitet, at så mange medlemmer som muligt vælger at deltage. Derfor håber jeg også, at medlemmerne kan se, at vi har lyttet til feedback fra tidligere undersøgelser, testet spørgsmål og skema, så vi nu ser på en fundraisinganalyse, der kan X’e medlemmernes fundraising både strategisk og operationelt,” siger Kenneth Kamp Butzbach om analysen.

Se vores WakeUps
Hør hvordan vi kan hjælpe dig!
Tag en snak med Mikkel om, hvordan vi hjælper
med at øge medlemsbasen/abonnenter, øge kendskabsgraden til din organisation, prissætter
dine tilbud eller udvikle nye løsninger der tapper
ind i behov i markedet!