Value Adding Services er det
nye sort - men hvorfor?

#1 SE INSIGHT SNACK

Vi har samlet de vigtigste indsigter i en kort video! Se med, når vi fortæller om danskernes opfattelse af Value Adding Services, og hvad der er vigtigt at have for øje, når man som virksomhed benytter sig af dem.

#2 LÆS RAPPORT

Få vores værdifulde indsigter om, hvordan du som virksomhed holder dig opdateret på, hvad dine kunder synes er relevant, samt do’s & don’ts i forbindelse med brug af Value Adding Services.
.

#3 VORES LØSNINGER

Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at finde de elementer, som skaber mest værdi for dine kunder og hvordan du sikre den prissætning, som skaber de bedste resultater for dig.
.

#4 BOOK ET MØDE

Book et uforpligtende inspirationsmøde. Christian har stor viden om danskernes forhold til Value Adding Services, og han er klar til at rådgive dig og din virksomhed om brugen af ekstra services.

30% af danskerne mener, at ekstra services vil kunne få dem til at skifte abonnement!

At opbygge stærke og vedvarende kunderelationer kan skabe stor værdi for enhver virksomhed. Men det kræver, at man både formår at forstå kundens ønsker og behov, og samtidig lykkes med at forankre indsigterne internt i organisationen. De senere år er det blevet særligt populært for abonnementsvirksomheder, eller virksomheder som lever at højfrekvente salg, at knytte ekstra produkter (Value Adding Services eller VAS’er) til deres kerneprodukt.

VAS’er har eksisteret længe, men har måske ikke været italesat på samme måde. Førhen var ekstra servicesen ofte tilknyttet kerneprodukter, men i dag ser vi i langt højere grad produkter, som ligger langt fra kerneproduktet. I dag er det ikke længere vigtigt for forbrugerne, at ekstra servicesen eller produktet er relevant ift. kerneproduktet. Så længe det er relevant for den enkelte person, kan det skabe en værdi. Faktisk mener 64% af det ikke er vigtigt, at services er relateret til kerneproduktet, bare det er relevant for dem.

I takt med at brugen af VAS’er er blevet meget populær, er det dog også nødvendigt som virksomhed at have for øje, hvordan man bruger dem, hvorfor man bruger dem, og til hvem man bruger dem. Der er nemlig stor forskel på, hvad forskellige segmenter tillægger værdi, og om ekstra produkterne optræder som et værdiskabende element eller en usynlig binding.

Vi har spurgt mere end 3.000 danskere om deres forhold til VAS’er, så vil du vide mere om, hvad du bør overveje, når du benytter til VAS’er i forlængelse af dit kerneprodukt - så læs med her! Jeg håber, at du har lyst til at høre mere om dette spændende emne - og skulle du have spørgsmål eller problemstillinger, som du gerne vil have belyst yderligere, så tøv ikke med at kontakte mig.

/Christian Helm
+45 50 50 47 30

 

Sådan bør du bruge Value Adding Services!

Det er ikke lige meget hvilke produkter eller services, du tilbyder. Selv om Netflix er blandt de mest populære streamingtjenester, kan du ikke være sikker på, det skaber værdi hos dine kunder. Vidste du f.eks., at de fleste danskere vægter udfordringen ved at omlægge sin streamingtjeneste til en VAS højere, end den værdi rabatten skaber. Det er derfor afgørende, at kunden har tillid til dig som virksomhed. Desuden er den største barriere for at have ekstra services, at det de tilbudte services ikke findes relevant.

Se vores Insight Snack, og få mere viden om brugen af Value Adding Services, eller download vores rapport nedenfor.

 

Lær hvorfor det ikke er ligegyldigt,
hvilke Value Adding Services du tilbyder!

Hos Wilke tror vi på, at gode kundeoplevelser er alfa og omega for at drive en god forretning. Med hård konkurrence og lave adgangsbarrierer til mange brancher, kan alle dine konkurrenter i princippet gøre det samme som dig. Du kan altså ikke være sikker på, at du driver en god forretning, selvom du har et godt produkt eller driver en god tjeneste.

Vi mener, at eksklusive ekstra services bliver afgørende for at lykkes med VAS’er i fremtiden. F.eks. mener hele 58% af de 18-29 årige, at eksklusive VAS’er ville kunne få dem til at skifte mobilabonnement, og halvdelen af de 18-39 årige mener, at det er meget mere sandsynligt, at de vil være loyale, hvis de har ekstra services koblet til deres abonnement! Hent vores rapport, og bliv klogere på, hvordan du bør benytte VAS’er.

Du kan downloade vores nye rapport lige her.

Vi står klar til at hjælpe dig!

I Wilke har vi mange års erfaring med at hjælpe vores kunder med at finde de mest værdiskabende elemeter for netop deres kunder, herunder hvordan disse elementer kommunikeres til kunderne, og hvordan produkterne bør prissættes. Vil du gerne have fuld effekt af dine ekstra services, eller vil du gerne prøve kræfter med Value Adding Services? Så står vi klar til at hjælpe dig med at lave de helt rigtige løsninger, som gør dig unik blandt dine konkurrenter! Vi kan bl.a. hjælpe dig med:

Porteføljeoptimering - den rigtige sammensætning af produkter

  • Med porteføljeoptimering kan vi hjælpe dig, med at gennemgå dine eksisterende produkter og services. Vi identificerer de produkter som skaber mest værdi blandt dine kunder, og hvilke der med fordel kan udgå af din portefølje. Læs mere om porteføljeoptimering her.

MaxDiff analyser - hvilke produkter skaber mest værdi?

  • MaxDiff er et værktøj til at undersøge, hvilke produkter eller services der skaber mest værdi for dine kunder. Vi identificerer de produkter som skaber mest værdi, men også hvordan dine kunder typisk vil vælge produkterne. Læs mere om MaxDiff her.

Conjoint studier - de rigtige pakker til den rigtige pris

  • Med et conjoint studie kan vi beregne værdien er hver enkelt parameter i en samlet pakkeløsning og samtidig undersøge, hvordan prissætningen vil påvirke både markedsandel og præferencer blandt kunderne. Læs mere om conjont studier her.

Loyalitetsprogrammer - hvilke elementer skaber loyale kunder?

  • Har du allerede et program eller vil du gerne i gang med det, kan vi hjælpe dig med at gennemgå, hvilke elementer du som virksomhed bør overveje at inddrage for at skabe værdi for dine kunder. Læs mere om loyalitetsprogrammer her.

Download vores rapport og læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig, eller skriv til mig nedenfor.

 

Mød Christian.

Christian har solid viden om brugen af Value Adding Services. Skriv til Christian i dag - han står klar til at svare på alle dine spørgsmål.

eller ring på 50 50 47 30

Skriv til Christian.

Book et møde med Christian.