Loyalitetsprogrammer

Vi hjælper dig med at opbygge stærke og vedvarende kunderelationer.

Kundeloyalitet i fokus

At opbygge stærke og vedvarende kunderelationer kan skabe stor værdi for enhver virksomhed.
Men det kræver, at man både formår at forstå kundens ønsker og behov, og samtidig lykkes med at forankre indsigterne internt i organisationen.

Loyale kunder giver større livstidsværdi for din virksomhed af den simple årsag, at de vender tilbage igen og igen. Loyale kunder er også en effektiv markedsføringskanal - hvis du formår at levere den bedste kvalitet, vil dine loyale kunder fungere som ambassadører for din virksomhed og dermed sikre tilvæksten af nye kunder.

Endeligt er loyale kunder en afgørende ressource set i forhold til at udvikle virksomheden, fordi loyale kunder er mere tilbøjelige til at levere konstruktiv feedback. Netop derfor skal og bør kundeloyalitet være i fokus.

Optimer dit loyalitetsprogram med Wilke Concept Designer

Ved at skabe et førsteklasses kundeprogram der er udviklet og tilpasset den enkelte kunde, kan din virksomhed komme til at stå stærkere over for konkurrenterne i markedet.

I Wilke har vi udviklet et værktøj, Wilke Concept Designer som har til formål at udvikle, teste og optimere skræddersyede kundeprogrammer, der både skaber værdi for virksomhederne og kunderne.

Her er vores model for udvikling af loyalitetsprogrammer.

Ideation, el pære

Ideation

I ideation-fasen samskaber vi idéer på baggrund af identificerede brugerbehov. Vi udvikler koncepter og visualiserer brugerscenarier.

Vi benytter interne workshops eller kvalitative fokusgrupper.

Rating, hjerne

Rating

Sammen med virksomheden udvælger vi de services og koncepter, der samlet set har størst værdiskabende potentiale, samtidig med, at vi har blik for udviklings-omkostninger og ressourcetræk.

Vi anvender Wilke Explore som giver rating og benchmark i seks dimensioner.

Testing, grafer

Testing

De udvalgte services og koncepter testes og valideres gennem anbefalede metoder, hvormed deres attraktivitet og strategiske potentiale kortlægges.

Vi anvender f.eks. metoder som MaxDiff, TURF og Conjoint-analyse.

Strategisk anbefaling, blyant

Strategisk anbefaling

På baggrund af de fremkomne resultater leverer Wilke et oplæg, der anviser, hvordan programmet kan indrettes og siden hen udrulles på kundebasen og de enkelte kundegrupper.

Vi tilbyder implementerings-workshops med vigtige stakeholders såvel som understøttende materialer for at sikre en succesfuld implementering.

Udforsk loyalitetsprogrammets styrker

Når vi tester dit loyalitetsprogram sker det gennem brug af Wilke eXplore metoden – en standardiseret og benchmark-baseret koncepttest, som afdækker konceptets ”bæredygtighed” på dimensioner som:

Stjerne relevans forståelse troværdighed word of mouth indkøbskurv indkøbsvogn håndtryk søgning, el pære

Mød Wilke eXplore.

Dimensioner testes samlet og efter målgruppe for at identificere de mest og mindst sandsynlige deltagere i loyalitetsprogrammet.

Wilke har ved flere tidligere lejligheder anvendt denne testform til udvikling af loyalitetstilbud og har etablerede benchmark for mange forskellige industrier.

Model der beskfiver unikhed relevans forståelse troværdighed word of mouth og købstilbøjelighed. Procenter

Vi finder de mest eftertragtede egenskaber til dit perfekte loyalitetsprogram

Vi tester hvor attraktive de forskellige egenskaber i loyalitets-programmet er, og identificerer de mest og mindst attraktive - både samlet set og efter målgruppe.

Dette giver os mulighed for at simulere forskellige kombinationer af egenskaber, så vi kan identificere dét program, din målgruppe med størst sandsynlighed vil skrives op til.

Hvor attraktive er byggestenene i dit loyalitetsprogram?
Og hvor attraktive er de i forskellige målgrupper?

Sandsynlighed for tilmelding

Loyalitetsprogrammets likeability

Loyalitetsprogrammets likeability

Find den rigtige balance mellem kundeværdi og kompleksivitet i implementeringen

Det er ikke kun navnet på dit loyalitetsprogram, der er vigtigt at tage stilling til. Hver enkelt egenskab der indgår i loyalitetsprogrammet, skal vurderes og scores efter hvor stor kundeværdi de bidrager med, og hvilket mulighedsrum de repræsenterer.

Når vi måler dit loyalitetsprograms egenskaber, ser vi på forholdet mellem hvilken merværdi de individuelt tilfører kunderne, og hvilken grad af intern kompleksitet de repræsenterer - og altså dermed også hvor mange ressourcer, hver enkelt specifikke fordel kræver i implementering og vedligeholdelse.

Nedenfor kan du se vores målepunkter!

Høj kompleksitet, lav kompleksitet, Høj værdi, Lav værdi. Succes, Egenskaber

Værdi for kunden

Hvor stor værdi skaber vi for kunden?

Relevans for segmentet, Familie, generationer
Lås
Tiltrækningskraft, Magnet
brandfit, pære, blyant, hænder, projekt

Kompleksitet

Hvor svært eller dyrt er det for os at implementere?

Kommunikation og anvendelse, talebobler
Driftsomkostninger, hånd, person, penge, dollars
Time to market, stopur
Udviklingsomkostninger, lup, forstørrelsesglas

Her er dit udbytte af
et optimeret loyalitetsprogram

FASTHOLDELSE AF KUNDER

Loyalitetsprogrammer medvirker til at fastholde kunderne, og de kunder, der gør brug af kundeprogrammer, bruger generelt flere penge hos virksomheden.

STØRRE ANBEFALINGSVILLIGHED

Antallet af kundehenvisninger stiger, når loyalitetsprogrammet introduceres. Der opstår en større anbefalingsvillighed blandt medlemmerne, og kunder henvist af disse, er samtidig langt mere stabile kunder. Win win!

MÅLRETTET KOMMUNIKATION

En stor fordel ved loyalitetsprogrammet er, at man kan målrette sin kommunikation, og dermed også sine tilbud. Både til den enkelte kunde og til de forskellige kundesegmenter.

Indsigter om loyalitetsprogrammer

Vil du gerne læse mere om fordelsprogrammer? så burde du læse vores rapport om netop det. I rapporten præsenterer vi indsigter om udviklingen af loyalitetsprogrammer fra 2022 til 2024. Du får et indblik i udviklingen fordelt på forskellige brancher, såvel som inspiration til hvordan du kan forbedre dit eget fordelsprogram. Vi ser også nærmere på Net Promoter Score (NPS) for en række virksomheders fordelsprogrammer, som afspejler i hvor høj grad kunderne vil anbefale andre i deres netværk at signe op.

Generelt har dagligvarebranchen de højeste medlemstal når det kommer til fordelsprogrammer. Tøj- og plejebranchen er dog ikke langt fra med et niveau på 61% i 2024.

Hvis du vil læse mere om, hvad du kan få ud af et fordelsprogram, så download rapporten “Fordelsprogrammer - udviklingen fra 2022 til 2024”. 

Mød nogle af dem vi tidligere har hjulpet

brobizz logo
Tryg Logo
Sydbank Logo
Finans Danmark Logo
Nets Logo
Pandora Logo
Coop Logo
CPH Advantage Logo. Lufthavn, Luftfart
Friluftsland Logo, Bjørn
Røde Kors Logo
Telia Logo
Energi Fyn, Logo
Christian Knudsen, Mand

Vil du vide mere om loyalitetsprogrammer?

Skriv til Christian - han står klar til at hjælpe dig.