INSIGHT SNACK

Indsigter om hvordan du skaber stærkere relationer til dine medlemmer

Når du læser denne rapport, bliver du klogere på:

  • Hvor mange medlemmer der reelt overvejer at melde sig ud af deres fagforening eller A-kasse – og hvorfor det er afgørende at tænke i nye baner for at fastholde dem.

  • Medlemmernes villighed til at skifte og hvad der skal til for at skabe en stærkere relation både til eksisterende medlemmer og til de unge, der er fremtidens fundament.

  • De vigtigste årsager til, at medlemmer overvejer udmeldelse – og hvilke produkter, services og ydelser der kan styrke relevans, fastholdelse og tiltrækning.

  • Wilkes anbefaling til, hvordan man får en dybere forståelse af medlemmernes behov gennem kvalitative dybdeinterviews, der afdækker motivationer, barrierer og forventninger.

  • Hvordan MaxDiff-metoden kan bruges til at prioritere og rangere produkter og services, så man tydeligt ser, hvad der skaber mest værdi, og for hvilke målgrupper.

  • Yderligere perspektiver fra Wilkes egne whitepapers, bl.a. om triggerbaseret kommunikation og hvordan udmeldelse kan opdages og forebygges, før den sker.

Hver femte medlem overvejer at melde sig ud – men hvad skaber egentlig værdi i medlemskabet?

Vi har spurgt 1.000 medlemmer af fagforeninger og A-kasser om deres oplevelse af medlemskabet, deres brug af produkter og services samt deres syn på værdien af medlemskabet.

Vi ser bl.a., at hvert femte medlem overvejer at melde sig ud, og at halvdelen enten aldrig eller ikke inden for de seneste fem år har benyttet deres medlemskab. Vi ser også en tydelig sammenhæng mellem oplevet værdi og graden af kontakt: de medlemmer, der har haft dialog med deres fagforening eller A-kasse, oplever generelt en større relevans.

Hvis du vil blive klogere på medlemmernes adfærd, behov og barrierer – og få indsigt i, hvilke produkter og services der skaber mest værdi, samt hvordan kommunikationen kan tilpasses for at styrke relationen – så læs rapporten ved at downloade den nedenfor.

Læs mere om Triggerbaseret kommunikation eller hvordan faglige organisationer opdager udmeldelsen før det sker

Hent vores rapport her!

Ønsker du at vide mere om medlemmernes forhold til fagforeninger og A-kasser?
Så skriv til Christian på
chhe@wilke.dk

Ny indsigtsrapport om danskernes holdning til ESG-initiativer

Lige om lidt lander vores nye Insight Snack, hvor vi har undersøgt danskernes holdninger til forskellige ESG-initiativer og spurgt ind til, hvilke initiativer danskerne mener skaber størst værdi og har størst potentiale til at give en positiv opfattelse af en virksomhed. I rapporten kan du se frem til at læse spændende indsigter om bl.a.:

  • Hvor mange af danskerne der ser bæredygtighed og social ansvarlighed som en hygiejnefaktor
    blandt virksomheder

  • Hvor vigtigt bæredygtighed og socialt ansvar vurderes for købsintentionen

  • En rangering af brancher, som danskerne forbinder som mere bæredygtige end andre

  • Indsigter fra kvalitative dybdeinterviews om ESG-initiativer som findes relevante for servicevirksomheder

  • Betydningen af ESG for at tiltrække medarbejdere. (56 % af danskerne er mere tiltrukket af en arbejdsplads der prioriterer ESG)

  • Hvordan du kommunikerer disse tiltag og får værdi for det i markedet

Hvis du blive klogere på hvilke initiativer inden for bæredygtighed og social ansvarlighed, som fylder blandt danskerne, hvilke initiativer du bør overveje at implementere, og hvordan du skal kommunikere om dem, så skriv dig op via formularen. Så sender vi den fulde rapport, så snart den er klar!

Spørgsmål eller interesseret i specifikke deep dives?
Hvis du vil vide mere om undersøgelsen og hvilken betydning indsigterne har for din forretning,
så tøv ikke med at række ud til Christian Helm på chhe@wilke.dk eller 50 50 47 30 ! 💡

Download dig op til rapporten her 👇🏼

Så snart den fulde indsigtsrapport er klar, sender vi den til dig. Du er meget velkommen til at række ud til Christian her mens du venter, hvis du har spørgsmål eller er på jagt efter indsigter om din specifikke målgruppe.