INSIGHT SNACK

Indsigter om hvordan du skaber stærkere relationer til dine medlemmer

Medlemmers tilhørsforhold til deres fagforening eller A-kasse er ikke længere det samme, som det var engang. Og rent faktisk overvejer hvert femte medlem at melde sig ud! Det ka bl.a. skyles, at fagforeninger og a-kasser i for lang tid har fokuseret på kerneproduktet, og vendt det blinde øje til ift. fornyelse. Det kan også skyldes, at mange medlemmer ikke får nok værdi af deres medlemskab - ofte grundet den simple årsag, at de ikke ved, hvad de skal bruge deres fagforening eller a-kasse til. 

I denne rapport deler vi inspiration til, hvordan du som fagforening eller a-kasse kan skabe stærkere relationer til dine medlemmer. I rapporten finder du spændende indsigter om:

  • Hvor mange medlemmer der reelt overvejer at melde sig ud i de forskellige aldersgrupper – og hvorfor det er afgørende at tænke i nye baner for at fastholde dem.

  • Medlemmernes villighed til at skifte og hvad der skal til for at skabe en stærkere relation både til eksisterende medlemmer og til de unge, der er fremtidens fundament.

  • De vigtigste årsager til, at medlemmer overvejer udmeldelse – og hvilke produkter, services og ydelser der kan styrke relevans, fastholdelse og tiltrækning.

  • Wilkes anbefaling til, hvordan man får en dybere forståelse af medlemmernes behov gennem kvalitative dybdeinterviews, der afdækker motivationer, barrierer og forventninger.

  • Hvordan MaxDiff-metoden kan bruges til at prioritere og rangere produkter og services, så man tydeligt ser, hvad der skaber mest værdi, og for hvilke målgrupper.

  • Hvordan du gennem personaliseret og automatiseret kommunikation, kan tale direkte til forskellige medlemmers unikke behov - endda på de helt rigtige tidspunkter.

Hver femte medlem overvejer at melde sig ud – men hvad skaber egentlig værdi i medlemskabet?

Vi har spurgt 1.000 medlemmer af fagforeninger og A-kasser om deres oplevelse af medlemskabet, deres brug af produkter og services samt deres syn på værdien af medlemskabet.

Vi ser bl.a., at hvert femte medlem overvejer at melde sig ud, og at halvdelen enten aldrig eller ikke inden for de seneste fem år har benyttet deres medlemskab. Vi ser også en tydelig sammenhæng mellem oplevet værdi og graden af kontakt: de medlemmer, der har haft dialog med deres fagforening eller A-kasse, oplever generelt en større relevans.

Hvis du vil blive klogere på medlemmernes adfærd, behov og barrierer – og få indsigt i, hvilke produkter og services der skaber mest værdi, samt hvordan kommunikationen kan tilpasses for at styrke relationen – så læs rapporten ved at downloade den nedenfor.

Læs mere om Triggerbaseret kommunikation eller hvordan faglige organisationer opdager udmeldelsen før det sker

Download rapporten her!

Hvis du ønsker at få uddybet indsigterne om medlemmernes forhold til deres fagforening og a-kasse, så skriv til Christian på chhe@wilke.dk - så taler han det gerne igennem med dig!