INDSIGTER OM DEN FINANSIELLE SEKTOR

Kundetyper og behovsforståelse i den finansielle sektor

I denne Insight Snack får du et indblik i forskellige kundetyper og deres specifikke behov inden for den finansielle sektor. Alt efter hvilken livsfase vi befinder os i, har vi forskellige behov. Det gælder både når vi snakker produkter og services, men også hvordan vi gerne vil modtage kommunikation.

Kerneproduktet i den finansielle sektor, hvad enten du er en bank, et pensionsselskab, et forsikringsselskab eller en investeringsplatform, minder i høj grad om hinanden – eller sådan opfattes de i hvert fald ofte er kunderne. Derfor er det ’indpakningen’ der kan skabe den ekstra værdi for kunderne.

Kampen om kunderne drejer sig derfor om løbende at kunne udvikle og levere tilpassede løsninger. Af samme grund er det afgørende at have en forståelse for dine kunder – og potentielle kunders, behov.

Vi har spurgt 1.000 nationalt repræsentative danskere hvorvidt de kender til deres muligheder som kunde i den finansielle sektor, om de føler virksomhederne forstår deres behov og hvordan de gerne vil være i kontakt med virksomheden de er kunde hos.

…Og der er plads til forbedring.

Når du læser denne rapport, bliver du klogere på

#1 Identificering af fem segmenter baseret på branche-relevante jobs-to-be-done

#2 Kundernes behov og forståelse for deres muligheder
inden for:

  • Pension

  • Forsikring

  • Bank

#3 Anbefalinger til, hvordan du bedst muligt fanger segmenternes interesse

#4 Indsigt i Wilkes tilgange til, hvordan vi typisk arbejder med indsigter og rådgivning

Vil du se hvordan din kundebase fordeler sig i de forskellige segmenter?

I samarbejde med FinansWatch laver vi igen Digital Finans 2024. I år er det muligt at tilkøbe boost af besvarelser fra egen kundebase via kundelister, deep dive i data, samt ekstra spørgsmål som kun du får svar på.

I Digital Finans 2024 undersøger vi bl.a.:

  • Hvordan de 5 segmenter fordeler sig blandt en lang række banker, pensionsselskaber og forsikringsselskaber

  • Hvordan forskellige livsbegivenheder påvirker kundernes behov

  • Hvordan danskerne vurderer de digitale værktøjer som deres bank, pensionsselskab og forsikringsselskab tilbyder

Dataindsamlingen kører hele sommeren, og du får Digital Finans 2024-rapporten samt deep dive m.m. i slutningen af september.

Sammenlign din kundebase med dine nærmeste konkurrenter
og branchen generelt

Undersøgelsen er baseret på 2.500 besvarelser fra repræsentativt udvalgte danskere og sammenligner mere end finansielle 30 virksomheder.

Christian Helm

Hent vores rapport her 👇🏼

Ønsker du at vide mere om danskernes behov og adfærd i relation til den finansielle sektor?
Så skriv til Christian via nedenstående formular.