Disney i Danmark - betydning for kultur og marked
Vi afholder i samarbejde med Copenhagen Future TV dette online seminar, hvor vi ser nærmere på Disney og streamingmarkedet i Danmark efter lanceringen af streamingtjenesten Disney+.
Vi leverer friske tal på, hvordan Disney+ har klaret sig i Danmark efter lanceringen, og vi sætter det i perspektiv til den store amerikanske streamingkrig, hvor mediegiganterne alle nu går i fodsporene af Netflix og iværksætter ny centraliseret, global distribution. Det har stor indflydelse på både tv-markedet, streamingmarkedet og biografindustrien.
Hvad siger kunderne?
Hvad betyder udviklingen for det danske tv-marked? Hvad har Disney+ allerede nu betydet for streaming kunderne i Danmark? Har de fravalgt andre tjenester, hvilken type abonnementer har man valgt, og hvordan har de oplevet Disney+? Disse spørgsmål, og meget mere, får vi svar på i webinaret.
Disney som kulturfaktor i Danmark
Vi ser også på Disney som kulturfaktor i Danmark gennem tiden. Disney har været i Danmark i mange årtier, og de fleste af os er opvokset med en stor kærlighed til Disney universet, der altid har talt dansk til os.
Så hvad betyder amerikanske Disney egentlig for dansk kultur? Det giver forfatter og filmredaktør ved Dagbladet Information, Christian Monggaard, et bud på.
Program
14.00 Disney+ og streamingkrigen - (Claus Bülow Christensen, TomorrowsNextMedia Consultancy)
14.30 Disney Plus og det danske tv-marked – hvad siger forbrugerne? (Mette Stensbek Christensen, Wilke)
15.00 Amerikanske Disney – en mangeårig del af den danske mediekultur (Christian Monggaard, Information)
15.25 Afrunding
15.30 Slut på seminar
Priser
Flere fra samme firma kan få login med rabatpris.
Priser (eksl. moms)
1-2 deltagere fra samme firma: kr. 700,-
3-5 deltagere fra samme firma: kr. 1.500,-
6-10 deltagere fra samme firma: kr. 2.900,
Du tilmelder dig ovre hos Copenhagen Future TV - gå direkte dertil ved at trykke på knappen nedenfor: