Energizer eller [en-er-jahy-zer]

Energizer er det, der kan skabe fornyet energi på dit møde. Online som offline.

De fleste ved, hvor vigtigt det er at holde momentum og energi i møder. Her er en energizer en vigtig ingrediens til at fastholde opmærksomhed, fokus og interesse på emnet. Opmærksomheden kan hurtigt flyve andre steder hen, særligt hvis du holder virtuelle møder, hvor deltagerne har adgang til at tjekke mails og telefon under mødet.

Der er derfor et skærpet behov for at holde fokus og puste liv i møder, ved virtuelle møder.

Flere energizers kan med få twist omformes til, at kunne bruges online. Vi har samlet en håndfuld og beskrevet dem, så de er lige til at gå til, ved dit næste virtuelle møde. Du kan downloade dem her. 2 af dem får du her.

Held og lykke med dit næste møde.

 
Forklaring af ordet energizer. "Energizer er et kort indspark el. afbrydelse, der skaber fornyet energi på dit møde."
 
Computerskærm der viser et online møde hvor alle deltagerne leget kongens efterfølger.

Energizer med Kongens efterfølger

Når vi har online-møder med video slået til, kan vi se ansigt og lidt af overkroppen. Er indstillingerne på galleriview kan alle se hinanden. Galleriview fungerer bedst med maks. 42 personer, ellers bliver billederne for små. Det giver forskellige muligheder for visuelle kropsbilleder.

Sådan gør du:

Alle kender kongens efterfølger. En person starter med at lave en kropsposition, og de andre følger efter. Sæt dig evt. i position som ”tænkeren” med hånden under hovedet. De andre skal hurtigt gøre det samme. Den, der kommer til sidst, skal starte en ny kropsposition.

Hvis I ikke kender hinanden så godt, starter du som mødeleder en ny position, og legen fortsætter to-tre runder.

 
Hjerne med streg hen til en chat med spørgsmålstegn.

On-storming energizer

Flere hjerner tænker bedre, og sammen skaber vi synergier. Det gælder også online. Vi har flere muligheder for at vidensdele online, men en, som dur i alle platforme, er chatten.

Sådan gør du:

En i gruppen skriver en udfordring, de har, og alle andre skriver forslag til løsning i chatten. Som i almindelig brainstorm kan du også her bruge omvendt brainstorm. Bed deltagerne i stedet om at skrive, hvordan problemet gøres værre. Når alle har bidraget til, hvordan problemet gøres værre, vendes idéerne om til løsninger.

Nogle gange ligger de bedste løsninger i forlængelse af de mest fjollede idéer. Vær derfor ikke bange for at være kreativ med din næste energizer.

Forrige
Forrige

2020 har øget online shopping, men hvordan vil det forme fremtiden for e-handel?

Næste
Næste

Omnichannel - den ultimative kundeoplevelse