På dette WakeUp kan du høre mere om, hvordan Norlys, Danmarks største energi- og telekoncern, arbejder med CX Tracking. I Norlys måler man ikke bare for at måle. I stedet fungerer tracking som et styringsværktøj, hvor der arbejdes benhårdt på at aktivere indsigterne ud i hele organisationen for at kunne drive adfærd og forandringer, som man i sidste ende ved vil smitte positivt af på forretningen.
Vi får besøg af Kamilla Hegnsgaard Sørensen, Head of Customer Insights og Carsten Wiberg, Senior Customer Insight Manager fra Norlys, som fortæller om deres arbejde med CX tracking. En af nøgleingredienserne i at få en tracking til at leve er formidling. Derfor har Insights-teamet hos Norlys dedikeret sig til at finde de historier, som kan udledes fra data i trackingen, og fortælle dem rundt omkring i organisationen, så medarbejderne forstår, hvorfor de bør agere anderledes, og hvordan de gør det.
I Wilke har vi mange års erfaring med tracking og hjælper i dag nogle af landets største virksomheder med at måle kontinuerligt på de rigtige KPI’er, og aktivere indsigter og initiativer bredt ud i organisationen. Vi tror nemlig på, at en tracking først kan skabe reel værdi, når den ikke kun lever som tal i et dashboard, som få kender til og forstår betydningen af. Vores bud på opskriften til en succesfuld tracking starter derfor med at identificere de rigtige KPI’er, som har størst potentiale for at smitte positivt af på bundlinjen – f.eks. i form af større loyalitet, mindre kundeafgang, bedre image og brand equity, flere genkøb etc. Dernæst handler det om at identificere driverne for de enkelte KPI’er og med afsæt i disse formulere initiativerne, som kan sikre deres fremgang.
Norlys - Kamilla Hegnsgaard Sørensen & Carsten Wiberg
Hør, hvordan Norlys får deres CX tracking til at leve i hele organisationen gennem formidling og aktivering. Carsten og Kamilla kommer med konkrete eksempler på, hvordan Insights-teamet får de gode historier ud at leve og bidrager til at skabe ny adfærd og forståelse i deres forskellige forretningsenheder. Det sker blandt andet ved at koble data fra tracking med kvalitative indsigter, afholde interne events og workshops på tværs af organisationen såvel som for specialister og ved konstant at udforske og udfordre de formater, som indsigter og anbefalinger formidles i.
Wilke - Brian Blomholt & Mikkel Ørting
Få opskriften på, hvordan du får din tracking til at smitte positivt af på bundlinjen – hvad enten du måler på kundeoplevelser, image, brand eller noget fjerde. Brian Blomholt og Mikkel Ørting vil fortælle om det mangeårige samarbejde med Norlys, og hvordan vi som partner løbende rådgiver, sparrer og udvikler på tracking-setup’et, så det bidrager til de overordnede mål for forretningen. Vi giver ligeledes en teaser på vores tilgang til tracking, der bidrager til at udvide den arena, som mange tracking-programmer i dag er begrænset til. Hvor dashboards og et kontinuerligt dataflow i høj kvalitet er motoren i en tracking, er formidling og aktivering den værdiforædling, som for alvor kan få en tracking til at skabe forandring og positiv vækst. Få indblik i, hvordan vi kan løfte værdien af din tracking og gøre den til styringsværktøjet, du ikke kan leve uden gennem bl.a.:
Løbende samtaler med dine kunder, hvor vi kan sikre en dybere forståelse af, hvad der ligger bag tallene, og formidle indsigterne med videotestimonials
Udfoldelse af specifikke behov i spørgeskemaundersøgelser, som kan tilføjes som moduler på din eksisterende tracking – der findes især guld i de åbne besvarelser!
Mere engagerende kommunikation gennem en indsigtsplatform, playbooks og workshops
Se eller gense vores WakeUp ved at udfylde formularen nedenfor!