Tilbage til Alle begivenheder

Online WakeUp: Mediechefernes nye udfordring

Online WakeUp - Mediebranchen

Da Mette Frederiksen en aften i marts lukkede Danmark ned, betød det fra den ene dag til den næste en ny virkelighed for nyhedsmedierne.

Sjældent har der været mere brug for klar, troværdig og uafhængig nyhedsdækning. Men samtidig blev mediernes indtægter med ét reduceret til en brøkdel, fordi annoncørerne trak store dele af mediebudgetterne tilbage.

For mediecheferne betød det, at den udvikling, der havde været i gang i årevis, pludselig blev alt for konkret. For det er ikke noget nyt, at medievanerne ændrer sig og betalingsvilligheden er lav, ja reelt ingenting, hos en stor del af mediebrugerne.

Derfor blev medievirksomhedernes behov for at udvikle nye indtægtskilder fra den ene dag til den anden forstærket i en grad, ingen havde kunnet forudse.

Vi har derfor sammensat et WakeUp, der sætter fokus på tre spørgsmål:

#1 Hvordan skaber man digitale løsninger, som mediebrugerne vil betale for?

#2 Hvordan imødekommes annoncørernes behov på kort og lang sigt?

#3 Hvor ligger balancen mellem forskellige indtægtskilder for medievirksomhederne i fremtiden?

Debatten bliver indledt med dugfriske tal om mediebrugernes villighed til at betale for digitalt indhold.

Du kan blandt andet møde kommerciel direktør hos Politiken Astrid Hald Jørgensen, administrerende direktør hos Watch Medier Anders Heering og administrerende direktør hos Dansk Annoncørforening Holger Wilcks.

Debatten styres af kommerciel direktør Mette Stensbek Christensen fra Wilke.


Gik du glip af dette WakeUp? Du kan se eller gense det her!

Forrige
Forrige
30. april

Online WakeUp: Sådan vinder du fremtidens e-handel

Næste
Næste
16. juni

Online WakeUp: Sådan designer og analyserer du dig ind i en ny virkelighed