Tilbage til Alle begivenheder

Online WakeUp: Forstå forbrugernes holdninger til bæredygtig emballage

Bæredygtig emballage.jpg

Onsdag den 21.  april fra 09.00 til 11.00 kan du komme til online WakeUp med Wilke, COOP, Faerch og Carlsberg og blive klogere på, hvad arbejde med bæredygtige emballager kan føre til.

Analyser fra Wilke viser, at noget af det der er øverst på agendaen hos forbrugeren når de skal se på fremtidens fødevarer, er bæredygtighed og mindre emballage. (Analysen finder du her). I lyset af dette har vi sammen med COOP, Faerch og Carlsberg arbejdet videre med emnet bæredygtige emballager, og nu får du også mulighed for at dykke endnu dybere i dette aktuelle emne.

COOP, Faerch og Carlsberg er alle store Danske virksomheder der igennem en årrække med succes haft fokus på at arbejde mere bæredygtige emballager og derigennem nedsætte CO2 aftrykket. Ved dette WakeUp kommer de til at dele ud af deres erfaringer og du kan høre hvordan de fremadrettet arbejder med agendaen.

Desuden vil Wilke præsentere et større studie for at belyse hvad der er de Danske forbrugeres holdninger til bæredygtige emballager, og hvilke forventninger de har hertil. Herunder kommer vi blandt andet til at fortælle

  1. Hvad er Danskernes holdning til bæredygtig emballage generelt og hvorfra får de deres viden

  2. Hvilke emballageformer Danskerne anser som mest bæredygtige og hvorfor

  3. I hvilken grad Danskeren er beredt på affalds- og kildesortering af emballage og på hvilke typer emballager de vil acceptere yderligere pantsystemer

  4. Hvad betalingsvilligheden for bæredygtige emballageløsninger; - konkret eksemplificeret i flåede tomater

  5. I hvilken grad har CO2 kompensation forbrugernes accept som virksomheders løsning på bæredygtighed eller er det fup og fidus

Heidi Jensen, Wilke fortæller om forbrugernes tanker om bæredygtig emballage samt hvad de er villige til at betale for det i form af penge og afkald på funktionalitet.

Thomas Bak Thellesen, Group Sustainability fortæller om Faerch’s tanker om bæredygtige emballager og hvordan arbejder de med det.

Mathias Hvam, COOP fortæller om COOP’ forventninger til bæredygtige emballager fra leverandørerne og hvordan arbejder de med at gøre emballagerne mere bæredygtige.

Tenna Skov Thorsted, Carlsberg fortæller om Carlsberg’s erfaringer med at arbejde med bæredygtige emballageløsninger, og hvordan ser man på fremtiden med at udvikle bæredygtige emballager.

Program:

Kl. 09:00: Velkommen ved Morten Schrøder, Bestyrelsesformand, Wilke

Kl. 09:10: Heidi Jensen, Human Insights Senior Consultant hos Wilke

Kl. 09:35: Thomas Bak Thellesen, Director, Group Sustainability, Faerch

Kl. 09:55: Mathias Hvam, CSR Director, Coop

Kl. 10:15: Tenna Skov Thorsted, Sustainability Manager, Carlsberg

Kl. 10:35: Afsluttende paneldebat styret af Morten Schrøder

Gik du glip af WakeUp?

Få adgang til at se eller gense WakeUp og slides.

Forrige
Forrige
9. marts

Online WakeUp: Sådan sætter du brugeroplevelsen i centrum og vinder fremtidens e-handel

Næste
Næste
6. maj

Online WakeUp: Forstå forbrugernes øgede krav til fleksibilitet i hverdagen