
Triggerbaseret &
personlig kommunikation
Forestil dig, at din kommunikation lander præcis i det øjeblik, dine kunder har brug for dig. Det er ikke en drøm - det er triggerbaseret kommunikation. Ved at bruge en kombination af både adfærds- og behovsdata, kan du få en dybere forståelse af dine kunders behov, og udnytte det i din kommunikation, så den får større gennemslagskraft.
Lær hvordan du gør!
#1 LÆS WHITEPAPER
Få et interessant indblik i, de forskellige aspekter af triggerbaseret kommunikation. Vi giver dig en omfattende forståelse af, hvordan du kan bruge indsigter og viden om kunder til at levere effektiv kommunikation. Whitepaperet er fyldt med praktiske tips, metoder og brugbare eksempler på triggerbaserede kommunikationsflows.
#2 SE EKSEMPEL
Når man har fået en forståelse for de behov, der er på spil i de forskellige kundesegmenter, handler det om at integrere det i sin kommunikation. Se et eksempel på hvordan du i stedet for at massekommunikere, kan adressere de forskellige behov, som hvert kundesegment har. Her bliver det kundernes adfærd, som er styrende for, hvornår kommunikationen sendes ud.
#3 SE WEBINAR
Er du mere nysgerrig på, hvordan du kan komme til at arbejde med riggerbaseret og personlig kommunikation. Så tilmeld dig vores nyeste webinar, hvor vi taler om, hvordan man bedst kommer i gang.
Kommunikér til mennesket
I en tid, hvor forbrugerne dagligt bombarderes med nyhedsbreve, reklamer og spørgeskemaer, er relevans blevet en kritisk faktor for succesfuld kommunikation. Standardiserede budskaber er ikke længere tilstrækkelige. Forbrugerne forventer løsninger, der taler direkte til deres individuelle behov og interesser, og virksomheder, der fejler i at forstå dette, risikerer at miste deres opmærksomhed – og deres loyalitet.
Dette whitepaper dykker ned i, hvordan virksomheder kan gøre deres kommunikation både mere personlig og effektiv gennem triggerbaseret kommunikation. Ved at kombinere adfærdsdata og behovsindsigter kan virksomheder skabe hyper-relevant kommunikation, der aktiveres, når kundens adfærd eller præferencer indikerer en specifik interesse eller udfordring.
Vi præsenterer ikke blot de teknologiske og strategiske fordele ved denne tilgang, men også praktiske værktøjer og metoder, der gør det muligt at implementere en behovs- og adfærdsbaseret kommunikationsstrategi. Målet er at give dig konkrete indsigter og inspiration til, hvordan du kan styrke relationen til dine kunder og samtidig opnå større konvertering og engagement.
Velkommen til en verden, hvor det handler om at give kunderne det, de beder om – når de beder om det!
WHITEPAPER
Giv kunderne det de beder om,
når de beder om det!
I en tid hvor forbrugere dagligt udsættes for utallige budskaber, er det afgørende at kommunikere relevant og personligt til dem. Med triggerbaseret kommunikation er det muligt at kommunikere på det helt rigtige tidspunkt ud fra kundens adfærd, og gøre det med budskaber, som matcher den enkelte kundes behov.
Ved at kombinere adfærds- og behovsdata i sin kommunikationsstrategi, kan man skabe en mere effektfuld kommunikation, som øger engagementet og konverteringen blandt kunderne og sikrer vækst for forretningen.
I dette whitepaper dykker vi ned i, hvordan man arbejder med inbound marketing. Vi viser, hvordan tilgangen adskiller sig fra traditionel marketing, og hvordan du kan gå fra en generaliseret til en segmenteret tilgang i din kommunikation. Vi deler også konkrete kvalitative og kvantitative værktøjer, som kan sikre en dybere forståelse af dine kunders behov, og give dig det nødvendige indsigtsgrundlag til at ramme plet med din kommunikation første gang! Den allerbedste nyhed er nok, at der i dag findes platforme som HubSpot, som gør det muligt at automatisere hele processen. Med HubSpot som infrastruktur kan du optimere dit ressourceforbrug og etablere et stærkt og smidigt samarbejde mellem salg, marketing og service. Læs med, så viser vi hvordan!

























Download whitepaperet her 👇🏼
Kommunikér når kunderne viser interesse
Udover at tilpasse sin kommunikation og budskaber, så de afspejler forskellige segmenters behov, er der også et stort potentiale forbundet med at kommunikere med den rette timing. Nedstående er et fiktivt eksempel vi har sat op for virksomheden NemMad.
De har hidtil sendt nyhedsbreve ud til hele kundebasen en gang om ugen. Her har de løbende justeret indhold og format ud fra adfærdsdata, hvor de bl.a. har brugt open rate og click rate som pejlemærker. Men NemMad har indtil nu haft svært ved at gennemskue, hvad der får kunderne til at konvertere.
NemMad har til en start fået identificeret nogle triggers. Triggers kan oversættes til bestemte handlinger, som kunder foretager eller bestemte kriterier, som kunder lever op til. Opfylder en kunde en trigger, igangsættes et automatiseret kommunikationsflow bestående af en række emails eller et opkald fra kundeserviceteamet.
Hvornår kommunikationsflowet sættes i gang, afhænger af hvornår kunden foretager en handling, eller ud fra det data vi har indsamlet om kunden, matcher nogle fastsatte kriterier. Hvert kommunikationsflow fortsætter indtil kunden foretager endnu en handling og til sidst køber en måltidskasse.
Har du spørgsmål?
Så ræk endelig ud til os! Vi mødes gerne til en snak om, hvordan I kan få gavn af triggerbaseret kommunikation og lykkes med at skabe større engagement og konvertering blandt jeres kunder: