INDSIGTER OM OPLEVELSESØKONOMI

Hvilke oplevelser søger danskerne mod i 2024?

I denne Insight Snack får du et indblik, hvad der rør sig inden for oplevelsesøkonomien i Danmark. Du kan se forecast for de forskellige oplevelsesdestinationer, læse om nøgletendenser i markedet og se forbruget på tværs af kategorier og målgrupper. Du får desuden konkrete anbefalinger til, hvilke værktøjer og strategier du bør bringe i spil, hvis du vil realisere potentialet for lige netop din oplevelsesdestination, og dermed øge sandsynligheden for, at gæsterne tager turen forbi dig i 2024 og
fremadrettet.

Indsigter om
Oplevelsesøkonomien 2024

Når du læser denne rapport, bliver du klogere på:

  1. Udviklingen i danskernes brug og besøgsfrekvens af oplevelser i 2023 vs. 2024

  2. Hvad driver forbrugerne til at bruge penge på forskellige oplevelser?

  3. Hvad afholder forbrugerne for at besøge forskellige oplevelsessteder?

  4. Hvilke prisstrategier kan styrke beslutningsprocessen?

  5. Hvad der driver forbrugerne til at bruge penge på forskellige oplevelser?

  6. Hvad kendetegner de forskellige målgrupper - højfrekvent vs lavfrekvent

Forstår du danskernes behov og adfærd i relation til oplevelser?

Vi har spurgt 1.000 nationalt repræsentative danskere om deres behov og adfærd i forbindelse med oplevelsessteder i Dannmark. Vi har blandt andet undersøgt hvilke oplevelser de foretrækker, hvad der driver dem til at bruge penge på oplevelser, og ikke mindst hvad der afholder dem fra at besøge oplevelsesstederne.

Vi ser bl.a., at mere end 49% af danskerne mener, at socialt samvær er afgørende, når de skal bruge penge på oplevelser. Der gemmer sig derfor et stort potentiale i at brande din oplevelse som en gave, man kan benytte sammen med andre.

Hvis du vil blive klogere på oplevelsesøkonomien i Danmark, og få inspiration til, hvordan du kan tiltrække flere danskere til lige netop din oplevelsesdestination, så download rapporten “Oplevelsesøkonomien 2024” her

Hent vores rapport her 👇🏼

Ønsker du at vide mere om danskernes behov og adfærd i relation til forskellige oplevelsesdestinationer?
Så skriv til Mikkel på
mio@wilke.dk

Ny indsigtsrapport om oplevelsesøkonomi

Lige om lidt lander vores nye Insight Snack, hvor vi har undersøgt danskernes behov og adfærd i forbindelse med oplevelsessteder i Dannmark. I rapporten kan du se frem til at læse spændende indsigter om bl.a.:

  • Danskernes forbrug af oplevelser i 2023 samt forecast for 2024

  • Drivers - Hvad driver forbrugerne til at bruge penge på forskellige oplevelser?

  • Barrierer - Hvad afholder forbrugerne for at besøge forskellige oplevelsessteder?

  • Besparelser - Hvilke prisstrategier kan styrke beslutningsprocessen?

  • Planlægning - Hvad gør danskerne spontant, og hvilke oplevelser kræver planlægning?

  • Profiler - Hvad kendetegner de forskellige målgrupper - højfrekvent vs lavfrekvent

Hvis du blive klogere på oplevelsesøkonomien i Danmark, og få inspiration til hvordan du kan tiltrække flere danskere til lige netop din oplevelse, så skriv dig op via formularen. Så sender vi den fulde rapport, så snart den er klar!

Spørgsmål eller interesseret i specifikke deep dives?
Hvis du vil vide mere om undersøgelsen og hvilken betydning indsigterne har for din forretning, så tøv ikke med at række ud til Mikkel Ørting på mio@wilke.dk eller 60 71 30 36!

Skriv dig op til rapporten her 👇🏼

Så snart den fulde indsigtsrapport er klar, sender vi den til dig. Du er meget velkommen til at række ud til Mikkel mens du venter, hvis du har spørgsmål eller er på jagt efter indsigter om din specifikke målgruppe.