INDSIGTSRAPPORT

Oplevelsesøkonomien 2025

#1 Få et smugkig på nogle af indsigterne

For andet år i træk tager vi temperaturen på danskernes holdninger, forventninger og adfærd i relation til oplevelsesøkonomi. Download vores teaser og få adgang
til nogle af de mest interessante indsigter fra årets undersøgelse.

#2 Køb adgang til
den fulde rapport

Vil du dykke ned i data, analyser og tendenser, der tegner fremtidens oplevelsesøkonomi? Den fulde rapport giver dig eksklusiv adgang til hele undersøgelsen – inkl. forbrugeradfærd, segmentudviklingen, vækstpotentialer, cases og anbefalinger. Pris DKK 10.000 ekskl. moms

#3 Få koblet indsigterne
på din forretning

Vil du høre mere om danskernes forbrug af oplevelser, så book en snak med Mikkel, fysisk eller virtuelt, alt efter hvad der passer dig. Mikkel har stor erfaring inden for oplevelsessektoren, og arbejder med en række store oplevelsesbrands og destinationer på tværs af branchen.

DOWNLOAD VORES TEASER

Hvilke oplevelser søger danskerne mod i 2025?

I denne teaser får du et smugkig på nogle af de vigtigste bevægelser i oplevelsesøkonomien frem mod 2025. Vi giver dig udvalgte indsigter i danskernes forbrug, planlægning og adfærd.

Vil du have det fulde overblik, alle analyserne og konkrete anbefalinger, finder du det i den komplette rapport længere nede på siden.

Oplevelsesøkonomien 2025

I denne Insight Snack giver vi dig et indblik i, de bevægelser, vi ser i oplevelsesøkonomien med fokus på udviklingen fra 2024 til 2025, og hvordan du som aktør, kan drage fordel af denne. Vi giver dig et opdateret billede af danskernes forbrug, planlægning og segmentudvikling, og giver dig konkrete greb, som styrker din relevans i en branche i bevægelse. Du får indsigt i vækstpotentialer som gaveadfærd, spontanitet og personaliseret kommunikation – så du kan omsætte indsigt til handling, og skabe flere besøg og genbesøg i 2025 og fremover.

Indsigter om
Oplevelsesøkonomien 2025

Køber du den fulde rapport, får du indsigt i:

  1. Brug & forecast - danskernes brug & besøgsfrekvens af oplevelser
    i 2023, 2024 & 2025

  2. Drivere for genbesøg – hvad får gæsterne til at vende tilbage? Med eksempler
    på museer, teatre, forlystelsesparker & koncertsteder

  3. Profiler – udviklingen i heavy, medium & light users af oplevelser (2024 vs. 2025)

  4. Vækstpotentialer – udnyttelse af danskernes spontanitet & gaveadfærd

  5. Personaliseret kommunikation – hvordan trigger vi besøget?

Forstår du danskernes behov og adfærd i relation til oplevelser?

Hvordan prioriterer danskerne deres tid og penge, når det gælder oplevelser? Hvad motiverer dem – og hvordan kan du skabe et oplevelsessted, der indbyder til genbesøg? For andet år i træk har vi spurgt 1.000 nationalt repræsentative danskere om deres behov, præferencer og adfærd i mødet med danske oplevelsessteder.

Vi ser bl.a. tegn på, at danskerne i en uforudsigelig tid, søger tryghed og mening i oplevelser. Samtidig vokser andelen af heavy users af oplevelser signifikant, og derfor at det afgørende at forstå deres kendetegn, og hvordan vi trigger potentielle gæster til besøg og genbesøg.

Hvis du vil blive klogere på oplevelsesøkonomien i Danmark, og få inspiration til, hvordan du kan tiltrække flere danskere til lige netop din oplevelsesdestination, så anbefaler vi dig at købe den fulde rapport! Vi tilbyder en mundtlig gennemgang af rapporten, hvor vi kobler indsigterne til jeres forretning og taler om, hvordan I konkret kan arbejde videre med potentialerne.

Pris for den fulde rapport: DKK10.000 ekskl. moms

Køb vores rapport her 👇🏼

Ønsker du at vide mere om danskernes behov og adfærd i relation til forskellige oplevelsesdestinationer?
Så tilkøb dig adgang til den fulde rapport herunder. Har du nogle spørgsmål, så skriv til Mikkel på
mio@wilke.dk