Brand tracking
Brand tracking giver dig et stort overblik og dyb indsigt, så du kan fastholde din føringsposition.
Hvorfor brand tracking?
At markedet er omskifteligt og bevæger sig i et støt stigende tempo, er efterhånden ingen hemmelighed. Samtidig skal organisationer i dag kæmpe på mange fronter, hvis de vil fastholde deres føringsposition, og dét kræver både et stort overblik og dyb indsigt. Et stort skridt på vejen til både overblik og indsigt er kontinuerte målinger på markedsniveau, som giver dig løbende og dybdegående indsigt i markedet.
Udnyt kontinuiteten
Med løbende målinger er der talrige muligheder for at koble løbende undersøgelser på den samlede tracking. Det kan fx være løbende effektmålinger af en større kampagne, eller blot en hurtig test af tre af de vildeste slogans fra marketing – der lige skal quick-testes, inden I arbejder videre dem.
Husk dine egne mål – vi skræddersyr altid vores brand tracking
Hos Wilke er en brand tracking i sin essens et vidtgående begreb, for vi starter altid fra nul, når vi skal opbygge brand tracking i samarbejde med en kunde. Med andre ord benytter vi ikke en generisk brand-model, som forsøger at rumme alle brancher og markeder i ét. I stedet tilpasser vi fra start løsningen til din organisations strategi og specifikke mål, og det kræver i mange tilfælde opbygningen af nye og unikke KPI’er.
Vi er metodespecialister
Vi har mange års erfaring med afgørende metoder, der sikrer dig den maksimale kvalitet i data.
Vejning
Wilke har omfattende erfaring med vejeteknikker, og benytter særligt ofte vejning ifm. fx oversampling.
Sampling
En god stratificering og spredning af invitationer sikrer, at du får et billede af et repræsentativt snit af markedet. Wilke har sit eget kundepanel, som giver dig direkte adgang til lige præcis den målgruppe, der er relevant for dig.
Modellering
Få driveranalyser levereret i realtid eller benyt den store datamængde til at bygge en prediktiv model. Vi har omfattende erfaring inden for både ad-hoc modellering samt opbygning af større machine learning modeller.
Spørgeteknik
Vores konsulenter har omfattende erfaringer inden for specifikke brancher, og ved hvad, der rører sig i markedet. Samtidig er vejen fra ønske til viden ikke nødvendigvis lineær. Vi hjælper dig, med at formulere undersøgelsen, så den giver dig de rigtige svar.
Agil og omstillingsparat brand tracking
En forudsætning for en velfungerende brand tracker er at være i stand til løbende at tilpasse trackingen til både strategien og markedet. Det betyder nogle gange, at man skal træffe hårde beslutninger og bryde med flere års historik, for at kunne tilpasse sin brand tracking til bedre og mere præcise mål. Vi opfordrer altid til løbende sparringsmøder, hvor vi diskuterer både resultater og fremtid for undersøgelsen, så vi i fællesskab holder den relevant og præcis.
Udover brand tracking, ønsker du så også, at undersøge hvor loyale dine kunder er? Samt forbedre dine produkter og services? Så læs mere om vores kundetilfredshedsmålinger.
Vil du i gang med brand tracking?
Så står Søren klar til at svare på dine spørgsmål!