Vær med til dette spændende online WakeUp med Brødrene Dahl d. 24. oktober, hvor vi gør dig klogere på hvordan du kan få strategi og viden ud at leve i organisationen gennem interaktive indholdsformater som video, explainers og Insight Hubs.
De fleste virksomheder har i dag adgang til et væld af indsigter og data om alt fra kunder til marked. Det er jo i sig selv en god ting, for jo mere vi ved om det marked og de kunder, vi designer produkter og løsninger til, jo bedre er udgangspunktet for at drive en succesfuld forretning. Men i rigtig mange organisationer residerer alle disse værdifulde indsigter primært i de afdelinger, som står for at producere dem. Og sjældent lykkes det at få dem delt i et omfang, hvor de rent faktisk kan skabe værdi for hele organisationen.
Måske du også har fået tilsendt en spændende indsigtsrapport fra en kollega i anden afdeling, eller har læst en artikel herom på jeres intranet. Men i langt de fleste organisationer har alle relevante medarbejder ikke adgang til alle relevante indsigter. Det skyldes både manglende tid, men oftest også, at indsigterne mangler ét fælles sted at bo. Løsningen bliver i stedet, at viden og indsigter gemmes lokalt, og primært deles med det team, der er direkte involveret i projektet. Men sæt nu, at dem i marketing, salg, produktudvikling eller HR også kunne have gavn af at kende til dem?
Skal man maksimere værdien af indsigterne, er det desværre ikke nok blot at dele dem bredere ud i organisationen. Det handler også om, at gøre det motiverende for sine kollegaer, at læse og forstå hvad et projekt har lært os, og ikke mindst, hvordan de kan aktivere den viden i deres arbejde. Oftest glemmer mange at forholde sig til både format og budskaber, når de gør et forsøg på at udbrede viden. Et tænkt eksempel – hvis jeg er projektleder i Insights-afdelingen, hvor vi pt. er i gang med et spændende projekt om at forstå kunderne bedre, så er jeg også mere tilbøjelig til at tygge mig igennem den 70 siders PowerPoint-rapport med komplekse grafer og supplerende data, som afdelingen eller nogle konsulenter har produceret på bagkant af studiet. Men er jeg derimod en kollega fra marketing, som egentlig kunne have stor gavn af at kende til og forstå indsigterne, men også har nok at se til, så ryger gennemlæsningen af den indsigtsrapport nok langt ned på to do-listen. Måske så langt, at jeg aldrig får det gjort.
Ovenstående er desværre tilfældet i mange organisationer. Den gode nyhed er, at vi på dette WakeUp vil vise dig nogle af de effektive værktøjer, som både kan sørge for, at indsigterne får et sted at bo og kommer ud at leve i en langt større del af organisationen. I Brødrene Dahl har de nemlig forstået vigtigheden, af at distribuere viden i øjenhøjde med deres interne målgrupper. Wilke ad flere omgange hjulpet Brødrene Dahl med at genere indsigter om butiksoplevelsen, hvor der som en del af leverancen, er blevet produceret flere indsigtsvideoer, som visuelt formidler alle de vigtigste findings fra studierne koblet med klip, hvor kunderne selv fortæller om deres oplevelse. Videoerne har Brødrene Dahl efterfølgende præsenteret på tværs af organisationen, så langt flere har en langt bedre forståelse af indsigterne og deres betydning.
Programmet består af indlæg fra:
Sinne Kold, Marketingchef i Brødrene Dahl
Hos Brødrene Dahl – Danmarks største grossist på VVS, vand & kloak og el, ved man at intern kommunikation er vigtigere end nogensinde før. I en verden som forandrer sig hurtigt og bliver mere og mere kompleks, og hvor mere afstand og mere tid på hjemmekontorer ændres præmisserne for den interne kommunikation – og det er især en udfordring i forbindelse med større strategiske projekter, som inddrager store dele af virksomheden. Så hvordan sikrer man en relevant kommunikation i øjenhøjde i en kompleks organisation, hvor mange forskellige interessenter har forskellige behov? Hør mere om hvordan Brødrene Dahl bruger forskellige kanaler og virkemidler til at sikre at den interne kommunikation rammer den rigtige interne målgruppe – i øjenhøjde.
Emma Munk, Head of Marketing i Wilke
Emma viser nogle konkrete usecases på hvordan vi i Wilke arbejder med visualisering af indsigter og strategiske anbefalinger gennem video, explainers og Insights Hubs. Emma viser både hvordan vores indsigtsvideoer bliver til, og hvordan vi i dette format kan indkapsle nøgleindsigter- og anbefalinger fra konkrete studier og koble det med konkrete udsagn om ”rigets tilstand” fortalt af kunderne selv. Ligeledes vil Emma vise og fortælle om grundtankerne bag en Insights Hub. Insights Hub’en er en lukket hjemmesideportal, som fungerer som et moderne svar på et indsigtsbibliotek, hvor al relevant viden i organisationen samles og genfortælles i nye, interaktive indholdsformater. Her forholder man sig, ligesom når man designer løsninger til sine kunder, nemlig til de unikke behov forskellige medarbejdere/afdelinger har, når de skal engagere sig i viden. Gennem personaliseret, dynamisk og interaktivt content bliver det nemlig både nemmere, sjovere og mere værdiskabende at forstå sin forretning og sine kunder bedre.
Vil du gense dette webinar? Udfyld formularen for at få adgang til optagelse og slides!