Hva koster'n? Eller rettere - hvad bør den koste? Det er et rigtig godt spørgsmål at stille sig selv, uanset hvilken virksomhed og branche man befinder sig i. Men særligt vigtigt er det, hvis man driver en abonnementsforretning, hvor stigende churn i høj grad hersker.
Wilke har hjulpet Discovery+ med at svare på, hvad deres abonnementer skal koste for at sikre lavest mulig churn og størst mulig indtjening. Gennem et stort conjoint-studie har vi hjulpet Discovery+ med at få en dybere forståelse af streamingmarkedet i henholdsvis Danmark, Norge, Sverige og Finland. Vi har klarlagt hvad der betyder noget for forbrugerne, konkurrencesituationen og dertilhørende muligheder samt hvad der driver betalingsvilligheden i de enkelte markeder.
Med studiet har Discovery+ fået ny viden og forståelse af markederne i de fire nordiske lande, og kender nu til forbrugernes behov såvel som konkurrenternes potentiale på tværs af hele produktporteføljen. Samarbejdet har således bidraget til både at suboptimere det enkelte abonnement, der konkret har hjulpet med prissætningen af Discovery+´s seneste abonnementstype, hvor forbrugerne nu kan få adgang til Discovery+'s indhold til en lavere pris mod at deres vises reklamer. Men det har også hjulpet hele Discovery-familien til en bedre forståelse af, hvordan man sætter de rigtige priser og maksimerer indtjeningen for de resterende abonnementer.
Vil du blive klogere på, hvordan du sætter den pris, der holder forbrugerne i folden og forbedrer din position i markedet? Så skal du se med d. 4. maj fra 09.00-10.00! Vi får besøg af Christian Noer, Streaming Marketing i Discovery+, som bl.a. vil fortælle om udgangspunktet for at igangsætte projektet, hvad de har lært undervejs og hvordan indsigter og anbefalinger fra studiet har skabt værdi efterfølgende.
Og så får du indblik i hvordan vi i Wilke arbejder med at finde de rigtige priser gennem vores prissimulator. Per Olander, Data Insights Senior Consultant i Wilke, fortæller hvordan vi konstruerer prissimulatoren, så den tager højde for alle relevante faktorer i et givent marked, og hvordan man løbende kan anvende den til at finde de rigtige priser i takt med at markedssituationen eller forbrugerbehov ændrer sig.
Hvis du vil se med, så kan du sikre dig en plads her:
INDSIGTSRAPPORT
Hvis du vil blive klogere på prisstrategi, så kan du med fordel læse vores guides. Her finder du anbefalinger til, hvordan du finder de rigtige priser, kommunikerer dem til dine kunder, arbejder med rabatter og tilbud og finder 15+ hacks til prissætning.