Tilbage til Alle begivenheder

Fremtidssikr din produkt- og brandportefølje med porteføljestyring

 
WakeUp_AllerMedia (1).jpg

Start dagen med inspiration til, hvordan du imødekommer den accelererede forbruger- og markedsudvikling med en analyse af den totale portefølje!

Covid-19 har sat skub i den digitale udvikling, og vi ser på mange områder, at forbrugertrends er accelereret. Vi taler ikke længere om, at forandringerne er på vej – de er her allerede. Mange virksomheder har vist sig enormt omstillingsparate, og udviklingen af nye brands, produkter og services skyder frem. I flere brancher ses ligeledes en øget konkurrence fra internationale spillere.

De stigende forbruger- og markedsforandringer skærper behovet for at genbesøge den samlede portefølje. Risici ved ikke at arbejde med porteføljestyring er; ufokuseret innovation, manglende sanering af porteføljen, stagnerende brands og kannibalisering. Fremtidens mest profitable virksomheder vil blive dem, der arbejder systematisk med at tilpasse den samlede portefølje til de nye markedsbetingelser.


Glæd dig til spændende indlæg fra:

Anne Eskerod Borgstrøm, Insights Manager i mediekoncernen Aller Media, som vil fortælle, hvorfor Aller oplevede et behov for at tage et grundigt blik på porteføljen, samt hvad projektet har betydet af konkrete ændringer og initiativer for koncernen.

Aller Media er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark læser mere end 2 millioner ud af 5 millioner danskere et af Allers blade hver uge. Men Aller Media er i dag også et bredtfavnende mediehus med flere digitale produkter, komplekse forretningsmodeller og en fortsat udvikling for at imødekomme forbrugerens forandrede mediebehov.

Mette Stensbek Christensen, Commercial Director i Wilke, som vil fortælle om Wilkes tilgang til porteføljestyring; hvilke analytiske redskaber der bruges, og hvad udbyttet vil være.

Gik du glip af WakeUp?

Du kan se eller gense WakeUp om porteføljestyring her.

Forrige
Forrige
8. oktober

Online WakeUp: Forstå forbrugerne og fremtidens elmarked

Næste
Næste
26. november

Hvordan tager man samfundsansvar som teleselskab?