Smagstest

Produkter skal smages, ikke forklares.

Smagstest lader dine kunder føle, kigge, smage og sanse dine produkter

Ord kan beskrive og konceptualisere mange ting – men hvis man virkelig vil have forbrugernes sande vurdering af noget, så skal de have mulighed for
at sætte tænderne i produkterne.

Der skal føles, kigges, smages og sanses, for at komme rigtigt i dybden
med perceptioner og nuancer. Ved at gennemføre en smagstest med
Wilke, kan du få indblik i, hvordan produktet opfattes, forbruges og
nydes, i de dagligdagssituationer som de er udtænkt til at indgå i.

Hvis du tester dit produkt uden en kontekst,
så tester du ikke dit sande produkt
!

Hvordan et produkt testes, har afgørende betydning for hvordan det modtages. Hos Wilke har vi bred erfaring indenfor en lang række måder at teste produkter, og kommer selvfølgelig med vores anbefalinger, fra produkt til produkt.

Blindsmagning – fokus på produktet uden at blive farvet af brandet.

Få alle sanser i brug – det handler ikke kun om hvordan et produkt ser ud eller smager.

A vs. B – hvordan klarer jeres produkt sig mod andre varianter eller konkurrenter?

Try at home – nogle produkter skal prøves over længere tid og i naturlige omgivelser.

Her er metoden bag smagstest

Et produkt bør evalueres ud fra både et sensorisk og et kommercielt synspunkt. Kan forbrugerne lide dit produkt – og skiller det sig nok ud fra det øvrige marked. Begge dele skal være opfyldt, for at opnå langsigtet succes. Når Wilke udfører smagstest, bliver det gjort i gode testlokaler i Odense, Århus og København. Ved benyttelse af eget forbrugerpanel, har deltagerne mulighed for at teste produkter in-home.

Smagstest_metode

Vi hjælper dig med at ramme
sweet-spottet i din produktudvikling

For meget af det gode er sjældent en god ting. Ved at fokusere på en række attributter, kan man få vurderet, om dit produkt er for lidt, for meget – eller helt tilpas. Præferencer vil altid være individuelle, og derfor er det umuligt at gøre alle tilfredse. Men hvilket produkt rammer rigtigt blandt flest? Og er det bedre at ramme lidt for meget, end lidt for lidt?

...og sætte ord på sanserne!

Koordinatsystem over kompleksitet og intensitet

Ved at sætte sensoriske attributter på de enkelte produkter, vil man kunne se sammenhænge, enten inden for egen produktportefølje, eller i markedet med konkurrenterne.

Det kan hjælpe med at afdække mulige huller i markedet eller egen portefølje, til fremtidige videreudviklinger eller nylanceringer.

Value based price designer i praksis

Nedenfor giver vi dig et overblik over processen. Vi er med dig hele vejen, så du kan sende de produkter på markedet, der imødekommer kundernes behov!

Her er nogle af dem
vi har lavet smagstest for

Vil du også i gang med smagstest?

Jakob er klar til at fortælle dig meget mere om smagstest, skriv til ham.