Produkttest

Produkter skal prøves, ikke forklares.

Vis mig hvorfor

Produkttest lader dine kunder føle, kigge, smage og sanse dine produkter

Ord kan beskrive og konceptualisere mange ting, men hvis man virkelig vil have forbrugernes sande vurdering af noget, så skal de have mulighed for at have produkterne i hænderne.

Det handler om at give sine brugere mulighed for at føle, kigge, prøve og sanse, for at de kan komme rigtigt i dybden med perceptioner og nuancer.

Når du gennemfører en produkttest hos os i Wilke, kan du få indblik i, hvordan produktet opfattes, bruges og integreres i de dagligdagssituationer, produkterne er udtænkt til at indgå i.

En skitse af forskellige skønheds- og toiletrutine produkter, herunder en mug med skum, sæbe, lotion, lotionflasker, en bar sæbe markeret 'SOAP', og to makeup- eller toilettuder, alle illustreret med lineart i teal mod sort baggrund.

Forstå produktet i forbrugernes hjem

Hvilke behov opfylder produktet hjemme hos forbrugerne? For at forstå produktets relevans kan det være nødvendigt, at se hvordan forbrugerne bruger produktet i hjemmet, da forventninger og realitet ikke altid stemmer overens. Opfylder produktet det forventede behov, er der potentiale for mere – dette er spørgsmål, som kan besvares ved dybere indsigter.

Step 1

Forbrugerne får produktet hjem og holder digital dagbog over en periode, hvor Wilke kan følge med.

En tegnet skitse af en tablet og en åben bog med en bogmærke.

Step 2

Der foretages dybdegående interviews med forbrugerne, hvor der kommes i dybden med oplevelsen af produktet.

To taleæbler med snakboble, den ene har et spørgsmålstegn, den anden har tre prikker.

Bliv inviteret med ind i produktets naturlige habitat

Alle typer af produkter kan, og bør, afprøves i det naturlige miljø, hvor de vil blive brugt i virkeligheden.

Kom med ud i skoven

Hvor tilfreds er man med sine løbesko, når de først er gået til?

Linjetegning af en sneakers på en sort baggrund.
En tegning af en seng med to puder og et dyne, omgivet af cirkler.

Kom med i soveværelset

Hvilken oplevelse har man efter en måned i sin nye seng?

En linjeart tegning af en klassisk bil på en sort baggrund.

Kom med i bilen

Hvordan lærer man en ny bils funktioner at kende?

Tre puslespilsklodser med forskellige tegninger, inklusive en blomst, en hest, en bjørn, og et bogstav A med en bamse.

Kom ned i gulvhøjde

Hvordan leger børnene egentlig med deres legetøj?

Kom med i køkkenet

Hvor nem er processen med at færdiggøre ready-to-go madretter?

Tegnet gaskomfur med fire knapper og ovn, omgivet af cirkulære linjer.

Sådan evaluerer vi dit produkt

Et produkt bør evalueres ud fra både et sensorisk og et kommercielt synspunkt. Kan forbrugerne lide dit produkt – og skiller det sig nok ud fra det øvrige marked. Begge dele skal være opfyldt, for at opnå langsigtet succes.

Produkttest_metode (2).png

Sæt occassions på dit produkt.

Ved at sætte occassions på de enkelte produkter, vil du kunne se sammenhænge, enten indenfor egen produktportefølje, eller i markedet med konkurrenterne.

I hvilke sammenhænge vil dit produkt blive brugt, hvilke konkurrenter minder det om – og er der nogle occassions, som ingen på markedet endnu har formået at afdække? Spørgsmål som disse hjælper produkttesten dig med at svare på.

Produkttest_sweetspot (1).png

Wilke står for det praktiske fra start til slut

Diagram med seks sektioner om research-processen. Sektion 1: Rekruttering af deltagere; Sektion 2: Analyse; Sektion 3: Next Step; Sektion 4: Indkøb af produkter til test; Sektion 5: Dataindsamling; Sektion 6: Præsentation.

Hvorfor produktteste med Wilke?

Wilke er et stærkt analyse- og rådgivningsinstitut med mange års erfaring med produkttest. Vi leverer metodisk solide løsninger til en lang række kunder og hjælper dem med at optimere deres produkter. Vi har blandt andet lavet produkttest for disse organisationer.

Du kan se nogle af dem vi har hjulpet her

Logo af Tempur med tekst 'pressure relieving mattresses and pillows' på dansk 'trykskyddende madrasser og puder'.
Billedet viser logoet for Norlys.
LEGO logo på grå baggrund
Logo af Dr. Oetker med tekst og silhuet af en person

Vil du høre mere om produkttest hos Wilke?

Så vil Jakob med glæde svare på dine spørgsmål!