Produkttest

Produkter skal prøves, ikke forklares.

Produkttest lader dine kunder føle, kigge, smage og sanse dine produkter

Ord kan beskrive og konceptualisere mange ting, men hvis man virkelig vil have forbrugernes sande vurdering af noget, så skal de have mulighed for at have produkterne i hænderne.

Det handler om at give sine brugere mulighed for at føle, kigge, prøve og sanse, for at de kan komme rigtigt i dybden med perceptioner og nuancer.

Når du gennemfører en produkttest hos os i Wilke, kan du få indblik i, hvordan produktet opfattes, bruges og integreres i de dagligdagssituationer, produkterne er udtænkt til at indgå i.

Forstå produktet i forbrugernes hjem

Hvilke behov opfylder produktet hjemme hos forbrugerne? For at forstå produktets relevans kan det være nødvendigt, at se hvordan forbrugerne bruger produktet i hjemmet, da forventninger og realitet ikke altid stemmer overens. Opfylder produktet det forventede behov, er der potentiale for mere – dette er spørgsmål, som kan besvares ved dybere indsigter.

Step 1

Forbrugerne får produktet hjem og holder digital dagbog over en periode, hvor Wilke kan følge med.

Step 2

Der foretages dybdegående interviews med forbrugerne, hvor der kommes i dybden med oplevelsen af produktet.

Bliv inviteret med ind i produktets naturlige habitat

Alle typer af produkter kan, og bør, afprøves i det naturlige miljø, hvor de vil blive brugt i virkeligheden.

Kom med ud i skoven

Hvor tilfreds er man med sine løbesko, når de først er gået til?

Kom med i soveværelset

Hvilken oplevelse har man efter en måned i sin nye seng?

Kom med i bilen

Hvordan lærer man en ny bils funktioner at kende?

Kom ned i gulvhøjde

Hvordan leger børnene egentlig med deres legetøj?

Kom med i køkkenet

Hvor nem er processen med at færdiggøre ready-to-go madretter?

Sådan evaluerer vi dit produkt

Et produkt bør evalueres ud fra både et sensorisk og et kommercielt synspunkt. Kan forbrugerne lide dit produkt – og skiller det sig nok ud fra det øvrige marked. Begge dele skal være opfyldt, for at opnå langsigtet succes.

Produkttest_metode (2).png

Sæt occassions på dit produkt.

Ved at sætte occassions på de enkelte produkter, vil du kunne se sammenhænge, enten indenfor egen produktportefølje, eller i markedet med konkurrenterne.

I hvilke sammenhænge vil dit produkt blive brugt, hvilke konkurrenter minder det om – og er der nogle occassions, som ingen på markedet endnu har formået at afdække? Spørgsmål som disse hjælper produkttesten dig med at svare på.

Produkttest_sweetspot (1).png

Wilke står for det praktiske fra start til slut

Hvorfor produktteste med Wilke?

Wilke er et stærkt analyse- og rådgivningsinstitut med mange års erfaring med produkttest. Vi leverer metodisk solide løsninger til en lang række kunder og hjælper dem med at optimere deres produkter. Vi har blandt andet lavet produkttest for disse organisationer.

Du kan se nogle af dem vi har hjulpet her

Vil du høre mere om produkttest hos Wilke?

Så vil Jakob med glæde svare på dine spørgsmål!