WakeUp om succesfuld e-handel
Den online dagligvarehandel er steget markant over den seneste årrække, og danskerne benytter i stigende grad muligheden for at få leveret varerne lige til døren. Markedet for hjemmelevering af dagligvarer er præget at få, store udbydere, der udover at konkurrere med hinanden, har de klassiske fysiske butikker som konkurrenter. Det stiller krav om en knivskarp forretningsmodel, der lever op til kundernes tårnhøje forventninger.
Det er forventninger, som er skabt af erfaringer fra de mere modne kategorier (tøj, sko, parfume mv.), hvor dag til dag leveringer, fri fragt mv. skaber en standard for god service. Samtidig stilles der høje krav til friskheden af fødevarerne, ligesom kunderne er vant til i de fysiske butikker. Seneste spiller på det online dagligvaremarked er føtex. føtex har nu i over et år leveret dagligvarer hjem til kunderne i Storkøbenhavn, og har taget kampen op med Coop og ikke mindst Nemlig.com.
Implementeringen af et sådan projekt vil typisk være meget IT og logistik orienteret, men en af de fineste opgaver ligger i at få projektet fokuseret omkring kunden, og hvad denne kommer til at opleve.
Hent vores rapport her
Har du brug for viden om hvordan resultater gennem kundefeedback? Skriv til Christian på ckn@wilke.dk