Vi glæder os til at dele
mere spændende indhold
med dig i 2024!

Vi er glade for, at du fortsat har lyst til at høre fra os, og glæder os
til at dele en masse spændende indsigter, events og nyheder med dig i 2024! Indtil da, kan du gå på opdagelse i nogle af alle de spændende indsigter og events, vi har produceret i 2023 -
så håber vi, at du starter det nye år veludhvilet og inspireret!

WakeUps

Vi har i 2023 afholdt 9 spændende WakeUps med kunder som Brødrene Dahl, Storcenter Nord,
Sydbank, Tryg, Discovery+, Socialdemokratiet, Wolt og Krifa. Vi har fået inspiration til hvordan man arbejder med at visualisere og dele indsigter på tværs af organisationen, hvordan man med segmentering kan designe bedre oplevelser til sine kunder, hvordan eksplorative kvalitative metoder kan identificere nye mulighedsrum og hvordan vores prissimulator kan hjælpe med at identificere de helt rigtige priser til produkter, services og abonnementer! Se eller gense dem nedenfor 👇🏼

Whitepapers

Vi går op i at dele vores viden, og derfor udgiver vi løbende whitepapers, hvor vi fortæller hvordan du kan løse forskellige forretningsmæssige problemstillinger gennem indsigter og analyser. Nedenfor kan du læse vores nyeste whitepapers:

Hvordan får du en bedre forståelse for dine kunder og hvad der skaber værdi for dem? MaxDiff hjælper dig med at identificere og prioritere imellem forskellige features tilknyttet dine produkter, services, kommunikation m.m. Forbrugernes behov og adfærd skifter med tiltagende hastighed, og det har aldrig været vigtigere at forstå hvad der skaber værdi for dem - og tilbyde dem netop dét. Det er både vigtigt når du skal tiltrække nye kunder, men i særdeleshed også når du skal fastholde dine eksisterende, så de ikke skifter til konkurrenten. I dette whitepaper bliver du klogere på, hvordan du som virksomhed får en bedre forståelse for dine kunder, hvad der skaber værdi og hvad du skal prioritere - alt sammen gennem MaxDiff-analyser.

Download

Vil du have flere loyale kunder? Så bør du kaste et blik på din kundeservice! Langt de fleste kunder møder din virksomhed i kundeservice. Får de en god oplevelse her, er der stor sandsynlighed for, at de kommer igen. Sker det modsatte, vil det i mange tilfælde resultere i svækket loyalitet, og i værste instans, at de går til en konkurrent og måske tilmed taler dårligt om dig i deres netværk. Men så galt behøver det ikke at gå, og derfor har vi netop udgivet et whitepaper med synspunkter, erfaringer og anbefalinger til, hvad du kan gøre for at løfte din serviceoplevelse. Du kan bl.a. læse om de sammenhænge, der eksisterer mellem loyalitet og en god kundeservice, hvordan en høj NPS fører til større genkøbsvillighed, og hvordan du med fordel kan sætte dit CX-arbejde i system med feedback loops. Du kan desuden bliver klogere på vores Kundeserviceaward, som hjælper virksomheder med at måle performance af deres serviceoplevelse på tværs af kanaler, og synliggøre hvor der er friktioner, som bør afhjælpes gennem nye initiativer. 

Download

Hvad betyder noget for forbrugerne på energimarkedet? Og hvad betyder det for dig i branchen? Wilke har i 2021 og 2022 fulgt danskernes engagement, holdninger og adfærd på energiområdet og vi har set markante skift i fx graden af engagement i grøn omstilling, behovet for kontrol med forbrug og oplevet behov for forbrugs-overblik. I dette whitepaper kan du bl.a. læse om forbrugernes overvejelser om at skifte opvarmningsform, deres motivation og engagement i at spare på forbruget, deres holdning til elbiler og meget, meget mere!

Download

WHITEPAPER

Identificer hvad der skaber
værdi med MaxDiff

Hvordan får du en bedre forståelse for dine kunder og hvad der skaber værdi for dem? MaxDiff hjælper dig med at identificere og prioritere imellem forskellige features tilknyttet dine produkter, services, kommunikation m.m. Forbrugernes behov og adfærd skifter med tiltagende hastighed, og det har aldrig været vigtigere at forstå hvad der skaber værdi for dem - og tilbyde dem netop dét. Det er både vigtigt når du skal tiltrække nye kunder, men i særdeleshed også når du skal fastholde dine eksisterende, så de ikke skifter til konkurrenten. I dette whitepaper bliver du klogere på, hvordan du som virksomhed får en bedre forståelse for dine kunder, hvad der skaber værdi og hvad du skal prioritere - alt sammen gennem MaxDiff-analyser.

Download

WHITEPAPER

Få flere loyale kunder med en god kundeservice

Vil du have flere loyale kunder? Så bør du kaste et blik på din kundeservice! Langt de fleste kunder møder din virksomhed i kundeservice. Får de en god oplevelse her, er der stor sandsynlighed for, at de kommer igen. Sker det modsatte, vil det i mange tilfælde resultere i svækket loyalitet, og i værste instans, at de går til en konkurrent og måske tilmed taler dårligt om dig i deres netværk. Men så galt behøver det ikke at gå, og derfor har vi netop udgivet et whitepaper med synspunkter, erfaringer og anbefalinger til, hvad du kan gøre for at løfte din serviceoplevelse. Du kan bl.a. læse om de sammenhænge, der eksisterer mellem loyalitet og en god kundeservice, hvordan en høj NPS fører til større genkøbsvillighed, og hvordan du med fordel kan sætte dit CX-arbejde i system med feedback loops. Du kan desuden bliver klogere på vores Kundeserviceaward, som hjælper virksomheder med at måle performance af deres serviceoplevelse på tværs af kanaler, og synliggøre hvor der er friktioner, som bør afhjælpes gennem nye initiativer. 

Download

WHITEPAPER

Forbrugerne og klimaet

Hvad betyder noget for forbrugerne på energimarkedet? Og hvad betyder det for dig i branchen? Wilke har i 2021 og 2022 fulgt danskernes engagement, holdninger og adfærd på energiområdet og vi har set markante skift i fx graden af engagement i grøn omstilling, behovet for kontrol med forbrug og oplevet behov for forbrugs-overblik. I dette whitepaper kan du bl.a. læse om forbrugernes overvejelser om at skifte opvarmningsform, deres motivation og engagement i at spare på forbruget, deres holdning til elbiler og meget, meget mere!

Download

Indsigter

Vi deler løbende indsigter om danskernes behov, holdninger og adfærd med afsæt i forskellige brancher og megatrends. I år har vi bl.a. delt indsigter om CX, pension, ESG og bilindustrien. Du kan læse nogle af dette års indsigtsrapporter her:

Vi har spurgt mere end 3000 danskere om deres seneste kundeoplevelse, og scoret performance for mere end 300 virksomheder i 10 forskellige brancher. I CX Benchmark 2023 kan du se, hvordan de forskellige brancher performer samt hvilke 50 virksomheder, der er bedst til kundeoplevelser. Du kan desuden læse om hvilke seks aspekter, der driver en god kundeoplevelse i følge danskerne selv. Vi ser bl.a. at der er sket en stor ændring fra 2022 til 2023 set ift. hvad der er vigtigst for at få en god oplevelse, hvor det vigtigste i år er at få løst sit problem. I rapporten kan du ligeledes læse om, hvordan kunderne helst vil kompenseres, når der sker fejl og hvordan du honorerer loyale kunder over tid.

Download

Vi har spurgt danskerne om deres holdning til ESG-aspekter, herunder deres betalingsvillighed hvis produkter/services lever op til de enkelte ESG-kriterier og hvilke de forskellige målgrupper anser som vigtigst at overholde. Vi ser bl.a., at 30 og helt op til 67% af danskerne, vil betale mere for produkter/services, hvis de lever op til udvalgte ESG-kriterier. Download rapporten for at se hvilke 🌱

Download

Vi har spurgt danskerne ind til deres pensionsopsparing og har fundet frem til en række interessante indsigter, vi gerne vil dele med dig. Kun halvdelen af danskerne sparer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkedspension, heraf er det særligt de helt unge der ikke sparrer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkeds-pension. Lidt foruroligende angiver flere, at grunden til de ikke sparer op til pension, skyldes manglende viden om deres muligheder eller at det ganske enkelt er for uoverskueligt at komme i gang. Det er derfor afgørende som pensionsudbyder, at få en bedre forståelse for, hvordan man overkommer kunderne pains og behov ift. pension, samt hvordan man gør emnet mere relevant.

Download

Det er ikke længe siden at danskerne er vendt tilbage fra sommerferien, alligevel er danskerne atter klar til at pakke kufferten og rejse mod varmere himmelstrøg. Vi har spurgt danskerne til deres forventninger ift. deres ferieplaner henover vinteren 2023/2024. Hele 45% af danskerne forventer at tage på en udenlandsrejse i perioden oktober 2023 til marts 2024. På trods af den store rejselyst, har 71% af de, der planlægger at rejse til vinter, endnu ikke bestilt deres rejse endnu.

Download

Vi har de seneste år undersøgt bilindustrien i Danmark og nu er vi klar med en ny indsigtsrapport! I rapporten kan du bl.a. blive klogere på danskernes bilforbrug, heriblandt hvilke målgrupper der skærer hhv. op og ned på forbruget, i hvor høj grad brugte biler foretrækkes fremfor nye biler samt hvor stort indpas elbiler har vundet i markedet.

Download

Indsigter

Vi deler løbende indsigter om danskernes behov, holdninger og adfærd med afsæt i forskellige brancher og megatrends. I år har vi bl.a. delt indsigter om CX, pension, ESG og bilindustrien. Du kan læse nogle af dette års indsigtsrapporter her:

INDSIGTSRAPPORT

ESG og fødevareproducenter

Vi har spurgt danskerne om deres holdning til ESG-aspekter, herunder deres betalingsvillighed hvis produkter/services lever op til de enkelte ESG-kriterier og hvilke de forskellige målgrupper anser som vigtigst at overholde. Vi ser bl.a., at 30 og helt op til 67% af danskerne, vil betale mere for produkter/services, hvis de lever op til udvalgte ESG-kriterier. Download rapporten for at se hvilke 🌱

Download

INDSIGTSRAPPORT

Danskernes pensionsopsparing

Vi har spurgt danskerne ind til deres pensionsopsparing og har fundet frem til en række interessante indsigter, vi gerne vil dele med dig. Kun halvdelen af danskerne sparer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkedspension, heraf er det særligt de helt unge der ikke sparrer op til pension ved siden af deres arbejdsmarkeds-pension. Lidt foruroligende angiver flere, at grunden til de ikke sparer op til pension, skyldes manglende viden om deres muligheder eller at det ganske enkelt er for uoverskueligt at komme i gang. Det er derfor afgørende som pensionsudbyder, at få en bedre forståelse for, hvordan man overkommer kunderne pains og behov ift. pension, samt hvordan man gør emnet mere relevant.

Download

INDSIGTSRAPPORT

Danskernes ferieplaner i vinteren 2023/2024

Det er ikke længe siden at danskerne er vendt tilbage fra sommerferien, alligevel er danskerne atter klar til at pakke kufferten og rejse mod varmere himmelstrøg. Vi har spurgt danskerne til deres forventninger ift. deres ferieplaner henover vinteren 2023/2024. Hele 45% af danskerne forventer at tage på en udenlandsrejse i perioden oktober 2023 til marts 2024. På trods af den store rejselyst, har 71% af de, der planlægger at rejse til vinter, endnu ikke bestilt deres rejse endnu.

Download

INDSIGTSRAPPORT

Bilindustrien i Danmark 2023

Vi har de seneste år undersøgt bilindustrien i Danmark og nu er vi klar med en ny indsigtsrapport! I rapporten kan du bl.a. blive klogere på danskernes bilforbrug, heriblandt hvilke målgrupper der skærer hhv. op og ned på forbruget, i hvor høj grad brugte biler foretrækkes fremfor nye biler samt hvor stort indpas elbiler har vundet i markedet.

Download

INDSIGTSRAPPORT

CX Benchmark 2023

Vi har spurgt mere end 3000 danskere om deres seneste kundeoplevelse, og scoret performance for mere end 300 virksomheder i 10 forskellige brancher. I CX Benchmark 2023 kan du se, hvordan de forskellige brancher performer samt hvilke 50 virksomheder, der er bedst til kundeoplevelser. Du kan desuden læse om hvilke seks aspekter, der driver en god kundeoplevelse i følge danskerne selv. Vi ser bl.a. at der er sket en stor ændring fra 2022 til 2023 set ift. hvad der er vigtigst for at få en god oplevelse, hvor det vigtigste i år er at få løst sit problem. I rapporten kan du ligeledes læse om, hvordan kunderne helst vil kompenseres, når der sker fejl og hvordan du honorerer loyale kunder over tid.

Download