Bilka er Danmarks eneste hypermarked, hvor kunderne populært sagt kan finde alt under ét tag. Bilka tilbyder landets største butiksudvalg på tværs af produktkategorier – og det store sortiment er også tilgængeligt online. De mange varenumre på tværs af kategorier kan gøre det komplekst at skabe den strømlinede kunderejse på tværs, da købsadfærden er meget forskellig. Det stiller krav til strategien, og hvordan man navigerer i et dynamisk univers.
Mette Lauritzen, Head of Omnichannel i Bilka og BR, vil fortælle om Bilkas nøje tilrettelagte strategi, der skal sikre flere kunder, øgede markedsandele og ikke mindst bedre indkøbsoplevelser for alle, der besøger Bilka – både i hypermarkederne og online. Kernen i strategien er et ønske om at gøre Bilka til den bedste omnichannel-oplevelse inden for detailhandlen. Det er en ambitiøs målsætning, hvor det handler om at være tilstede, dér hvor kunderne er. Derfor udfordrer, forfiner og udvikler Bilka konstant sin forretningsmodel, og er senest udkommet med deres BilkaToGo PickUps.
Wilkes UX-Ekspert Alexandra Amstrup vil fortælle om, hvilke værktøjer/tilgange man som E-handler kan tage i brug i udviklingen af en optimal online brugeroplevelse. Alexandra har igennem flere år arbejdet med brugeroplevelsen i det online univers, og vil krydre sit oplæg med konkrete cases.
Der vil under webinaret være muligheder for at stille spørge til panelet
Program:
09.00-09.05 Velkomst med Christian Knudsen, Head of Retail & E-commerce, Wilke
09.05-09.30 Mette Lauritzen, Omnichannel manager, Bilka og BR
09.30-09.50 Alexandra Amstrup, Human Insights Senior Consultant, Wilke
09.50-10.00 Spørgsmål