Tilbage til Alle begivenheder

Segmentering - motoren for vækst

Segmentering.jpg

”One size fits all” er passé, og en relevant kunde- og markedssegmentering er i dag afgørende for, om du får succes, hvad enten vi taler om strategi, taktik eller dag-til-dag operationer.

Men vi kender også alle dilemmaet – en god segmenteringsmodel baseret på kundeindsigt og forståelse for kundernes behov er svær – for ikke at sige umulig – at få ned i kundebasen.  For basen indeholder som oftest kun information om kundens produkter og transaktioner samt adresse, telefonnummer og måske en e-mailadresse. Altså en masse oplysninger om hvem kunderne er, og hvad kunderne gør, men ikke noget om, hvorfor kunderne gør, som de gør.

Men nu er den gordiske knude løst.

På dette WakeUp kan du læse, hvordan man får behovssegmentering helt ned i kundebasen, og Nets deler sine erfaringer med at bruge segmentering af danskerne efter deres behov, ikke alene til kommunikation og produktudvikling men helt ned i 1:1 dialogen med individuelle betalere.

Forrige
Forrige
4. april

Hvordan bliver din næste innovation en succes?

Næste
Næste
22. august

Customer Journey Mapping i praksis