UDFORDRING

Hvordan kan TDC Net øge deres attraktivitet blandt mindre erhvervskunder?

Udfordring.

I et marked præget af mange skift imellem teleselskaber og skarp konkurrence ønskede TDC Net at øge deres attraktivitet blandt mindre erhvervskunder. Dog manglede TDC Net indsigt i og bedre forståelse for de overvejelser og drivere, der ligger for valg af mobilselskab.

Proces.

Wilke greb problemstillingen an ved at gennemføre en lang række telefoninterviews med beslutningstagere i mindre virksomheder om valg af teleselskab. Derudover gennemførte Wilke en online spørgeskemaundersøgelse. Designet havde fokus på at identificere drivere og kortlægge præferencer inden for teleselskaber blandt de mindre erhvervsdrivende. Derudover var det målet at kortlægge rejsen fra informationssøgning til købsproces.

Resultater.

Projektet gav TDC Net et solidt grundlag for sammensætningen af en fremadrettet abonnementsstruktur og tilbud i markedet. Disse tager højde for præferencer og behov blandt de mindre erhvervsdrivende samt deres adfærd fra informationssøgning til købsproces.

download.jfif

Hvordan øger du din attraktivitet?

TDC Net ønskede at stå stærkere og mere attraktivt blandt de mindre erhvervsdrivende i markedet, men manglede grundlæggende viden om og forståelse for deres præferencer i valget af mobilselskab - både TDC Net og konkurrenter. Derudover manglede TDC Net indsigt i og bedre forståelse for de adfærd og overvejelser i kunderejsen fra informationssøgning til købsproces.

 

Vores approach.

For at sikre, at TDC kunne få valide indsigter i de overvejelser om mobilselskab blandt mindre erhvervsdrivende, udarbejdede Wilke et design, der kortlagde målgruppens opfattelser, holdninger og oplevelse i forskellige dele af kunderejsen. Undersøgelsen blev gennemført ved hjælp af telefoninterviews og en omfattende spørgeskemaundersøgelse blandt mindre erhvervsdrivende.

Det gjorde vi med et eksplorativt afsæt i at identificere de mulige drivere, der måtte eksistere blandt de mindre erhvervsdrivende, samt kortlægge kendte og uerkendte oplevelser og adfærd i hele kunderejsen.

Key outputs for TDV Erhverv.

Projektet har:

• Givet et solidt vidensgrundlag for præferencer blandt minde erhvervsdrivende i valget af teleselskab samt essentielle drivere i valgsituationen og behov i kunderejsen - hvor mobilenfonen viste sig ofte at være en væsentlig driver, når beslutningen om mobiltelefoni træffes

• Givet indsigt i mobiltelefonens indflydelse i valget af teleselskab sammenlignet med selskabet

• Resulteret i et solidt afsæt for fremtidens abonnementsstruktur

 

Skriv til os!

Hele vores skarpe team står klar til at hjælpe dig.