
UDFORDRING
Hvordan skaber man et oplevelsesunivers, der rammer en bredere målgruppe?
Udfordring
Det Kongelige Teater er i færd med at skabe et oplevelsesunivers for børn i Stærekassen, med en ambition om, at oplevelsesuniverset skal ramme et bredere publikum, end den eksisterende del af forretningen gør i dag. Derfor opstod behovet for dybdegående viden om børn og børnefamilier, som direkte kunne implementeres i strategiudvikling, planlægning og interne systemer.
Proces
I samarbejde med Det Kongelige Teater gennemførte vi en flerfaset analyse bestående af mobiletnografi, dybdeinterviews og en efterfølgende kvantitativ validering. Det gav en dyb indsigt i målgruppens behov, drivere og barrierer – og gjorde det muligt at sætte tal på indsigternes betydning og prioritere de vigtigste indsatsområder.
Resultater
Det Kongelige Teater fik handlingsorienteret viden om børn og børnefamilier, som kunne anvendes på tværs af organisationen. Samtidig blev konkrete mulighedsrum og udviklingspotentialer identificeret, så teatret kunne prioritere de mest effektfulde initiativer i oplevelsesuniverset i Stærekassen.
Vores approach
I tæt samarbejde med Det Kongelige Teater, gennemførte vi en flerfaset proces, hvor vi i første omgang afholdt et mobiletnografisk studie og opfølgende dybdeinterviews. Dette gav en dybdegående forståelse for målgruppens behov for fritidsaktiviteter, leg og kulturtilbud, samt drivere og barrierer for at besøge det nye oplevelsesunivers.
Efterfølgende kvantificerede vi indsigterne fra den kvalitative fase, for at sætte tal på indsigternes betydning og vægtning blandt Det Kongelige teaters nuværende og potentielle målgrupper – og for at kunne prioritere primære, sekundære og tertiære indsatsområder.

Key outputs for
Det Kongelige Teater
Det Kongelige Teater fik handlingsorienteret viden om børn og børnefamilier, der direkte kunne anvendes af flere afdelinger på tværs af organisationen, herunder Brand & Marketing, Analyse & Planlægning, Customer Experience og Børneformidling. Derudover blev konkrete mulighedsrum og udviklingspotentialer identificeret i og omkring oplevelsesuniverset i Stærekassen, så Det Kongelige Teater kunne prioritere de mest effektfulde initiativer for at imødekomme både nuværende og potentielle kunders behov.
“Wilke leverede en relevant analyse i høj kvalitet. Opgaveløsningen og hele samarbejdsprocessen bar præg af, at Wilke havde stor forståelse for både emnet og for vores organisation og vores behov. Vi oplevede desuden stor fleksibilitet i opgaveløsningen og god og effektiv kommunikation undervejs”

Forstå hvad der driver dine kunder med segmentering
Få et spændende indblik i, hvordan du med segmentering kan skabe en dybere forståelse for, hvem dine kunder egentlig er – og hvad der driver deres valg. Vi viser dig, hvordan segmentering kan bruges til at definere målrettede strategier, skabe et fælles sprog i organisationen og optimere både kommunikation, produkter og kundeoplevelser.
Vil du have et større indblik
i din målgruppe?
Tag fat i Mikkel og få hjælp til at opnå en dybere forståelse for dine kunders behov og drivere!