UDFORDRING

Hvordan kan målrettet segmentering fjerne barrierer og styrke lysten til udlejning blandt feriehusejere?

Udfordring

Destination Sjælland arbejder målrettet på at styrke turismen og den lokale økonomi ved at øge kendskabet til og kvaliteten af oplevelser i Vestsjælland. En indsats er i den forbindelse at forøge overnatningskapaciteten herunder at få flere af områdets mange feriehuse til udlejning. I en konkret indsats ønskede Destination Sjælland at segmentere feriehusejere i Vestsjælland, med formålet om at forstå motivationer og forbehold for udlejning af deres feriehus, så de fremover kan kommunikere i øjenhøjde med feriehusejerne og finde frem til en udlejningsmodel, der passer til deres behov.

Proces

Destination Sjælland arbejder målrettet på at styrke turismen og den lokale økonomi ved at øge kendskabet til og kvaliteten af oplevelser i Vestsjælland. En indsats er i den forbindelse at forøge overnatningskapaciteten herunder at få flere af områdets mange feriehuse til udlejning. I en konkret indsats ønskede Destination Sjælland at segmentere feriehusejere i Vestsjælland, med formålet om at forstå motivationer og forbehold for udlejning af deres feriehus, så de fremover kan kommunikere i øjenhøjde med feriehusejerne og finde frem til en udlejningsmodel, der passer til deres behov.

Resultater

Destination Sjælland står tilbage med 2 definerede segmenter, med tilhørende profilering, som indeholder videomateriale og citater fra feriehusejernes, hvor de sætter ord på deres behov, barrierer og motivationer for udlejning af eget feriehus.

Indsigterne er inddelt i primære, sekundære og tertiære indsatsområder, der konkret viser, hvordan den enkelte barriere kan vendes til en motivationsfaktor, samt hvor stor betydning den har på tværs af segmenterne.

Konkret skal indsigterne implementeres i kampagnemateriale, målrettet de identificerede segmenter, med formålet om at styrke turismen i destinationen.

Destination Sjælland har været yderst tilfredse med samarbejdet med Wilke samt de resultater, deres analysearbejde har genereret. Wilke har sikret en effektiv analyseproces, kendetegnet ved en høj grad af kommunikation og engagement under hele forløbet.
Den endelige rapport har givet os værdifulde indsigter, som vi vil anvende i vores arbejde fremadrettet.
— Louise Terkildsen, Projektchef, Destination Sjælland
Passagertilfredshedsmålingen er et vigtigt pejlemærke der giver os ny viden om danskernes tilfredshed med deres rejser på tværs af trafikselskaber og transportformer. Det bliver tydeligt for os hvilke elementer vi skal forbedre, for at gøre den kollektive trafik mere attraktiv for flere.”
— Signe Asser Møller, Rejsekort & Rejseplan A/S

Vil du have hjælp til at øge kendskabet til din virksomhed?

Skriv til Mikkel og han står klar til at hjælpe dig!