UDFORDRING

Hvordan får Dansk Aktionærforening flere nye medlemmer, og hvordan fastholdes nuværende medlemmer i højere grad?

Udfordring.

Dansk Aktionærforening har en målsætning om at være Danmarks bedste forening for private investorer. Men som en forening, der skal favne en bred målgruppe spredt udover hele landet, kan det være svært at vide hvilke indsatser, der bedst kan medvirke til at opnå dette.

Proces.

Vi afdækkede både investorers generelle behov samt oplevelsen af at være medlem af Dansk Aktionærforening via fokusgrupper og webinterviews.

Resultater.

Fra fokusgrupperne fik Dansk Aktionærforening input fra medlemmerne omkring, hvor foreningen kan sætte ind for at forbedre oplevelsen af at være medlem. De kvantificerede resultater kunne derefter hjælpe Dansk Aktionærforening til at prioritere de indsatser, der var blevet nævnt, således at Dansk Aktionærforening kunne sikre mest mulig effekt af nye initiativer.

Hvor godt kender du egentligt din målgruppe?

Kvinde der kigger i en kikkert

En høj tilfredshed blandt medlemmer kan både være med til at fastholde eksisterende medlemmer og tiltrække nye. Med målsætningen om at være Danmarks bedste forening for private investorer, lagde Dansk Aktionærforening op til at ville forstå sine medlemmer bedre – og forstå hvordan de bedst kunne tiltrække nye medlemmer.

 

Vores approach.

Vi afdækkede først oplevelsen af at være medlem af Dansk Aktionærforening vha. to fokusgrupper, hvor vi stillede skarpt på hvilke behov, man som investor har og hvilke af disse, foreningen imødekommer i større eller mindre grad.

Derefter kvantificerede vi indsigterne fra fokusgrupperne ved at sende en webundersøgelse til alle Dansk Aktionærforenings nuværende medlemmer, nyligt afmeldte medlemmer samt investeringsinteresserede danskere, som blev fundet via Wilkes onlinepanel, Wilke Wisdom.

Key outputs for Dansk Aktionærforening.

Svarene fra hhv. de kvalitative fokusgrupper og den kvantitative dataindsamling blev analyseret og udmundede sig i en detaljeret rapport og præsentation af resultaterne, hvor vi især havde fokus på hvad det vigtigste for investorer var kontra hvordan Dansk Aktionærforening performede på de vigtigste parametre. Denne gap-analyse samt den prioriterede liste over det vigtigste for medlemmerne gjorde det således konkret for Dansk Aktionærforening, hvad de skulle fokusere på for at få mest muligt ud af eventuelle nye tiltag.

Morten Schrøder

Morten står klar til at svare på dine spørgsmål!

Sammen med resten af vores Financial Services team, står vi klar til at hjælpe dig!