UDFORDRING

Hvordan kan Børsen skabe en stærk value proposition, som resonerer med læsernes behov og adfærd.

Udfordring.

Børsen befinder sig i et marked kendetegnet ved, at der er en tiltagende kamp for at fastholde de betalende læsere. Samtidig udvikler læsernes behov sig med hastig fart, og derfor havde Børsen et stort ønske om at udvikle en stærk value proposition, som resonerer med læsernes behov og adfærd, og som samtidig definerer det strategiske udgangspunkt for fremtidige handlinger og kommunikation.

Proces.

Projektet blev scopet med henblik på at udvikle en stærk value proposition såvel som at udvikle konkrete call to actions og initiativer for Børsen. Projektet blev gennemført i to faser, hvoraf den første var kvalitativ, og havde til formål at udforskede adfærd og behov i målgruppen. Indsigterne herfra blev aktiveret og prioriteret i en workshop, hvor vi i fællesskab blev enige om, hvilke fænomener og indsigter der skulle skaleres og undersøges yderligere. Anden fase var baseret på et kvantitativt studie, som definerede segmenternes behov og størrelse, for på den måde at kunne afdække potentialet for Børsen.

Resultater.

Børsen har introduceret en ny value proposition som strategisk definerer den fremtidige kommunikation såvel som en unik position i markedet, baseret på dybdegående indsigter i de relevante markedssegmenter med deres tilhørende adfærd og behov.

Mand der læser en avis

Hvordan finder man retningen i et marked under hastig forandring?

Mediemarkedet kæmper med at fastholde betalende læsere, såvel som at møde deres hurtigt skiftende behov, kanalvalg og den hastigt voksende mængde af tilgængelig, gratis information.

For at skabe en stærk value proposition i det danske marked, vil Børsen validere og udvikle en value proposition, som resonerer med nutidens business- og private læseres behov og adfærd. I tillæg hertil, vil Børsen fastholde en relevant, konkurrencedygtig og stærk position på det danske marked.

Vores
Approach.

For at skabe et valid udgangspunkt for at udvikle Børsens value proposition, besluttede vi at gå til projektet fra et outside-in perspektiv. Vi designede approachen til at rumme to forskellige faser.

Første fases fokus var at udforske behov og adfærd blandt nuværende og potentielle læsere i forskellige målgrupper. Anden fase var designet til at kvantificere målgruppernes behov og i forlængelse heraf, definere og afdække potentiale i markedet.

De kvalitative og kvantitative indsigter blev indsamlet til at understøtte udviklingen af konkrete call to actions og initiativer, som Børsen bør fokusere på.

Key outputs for Børsen

Børsen har implementeret en ny value proposition som skaber udgangspunktet for den fremtidige strategiske kommunikation og positionering i markedet. Gennem en faciliteret co-creation proces blev outcome af de konkrete initiativer udviklet.

Børsen har fået:

  • En valideret value proposition der definerer styrker såvel som Børsens DNA

  • Dybdegående indsigter i læsernes behov og adfærd såvel som forskelle mellem de respektive målgrupper

  • Et klart, strategisk roadmap for fremtidige initiativer og kommunikation baseret på Børsens nye value proposition

Morten Schrøder

Kontakt Morten og hør hvordan vi kan hjælpe dig!

Morten står klar til at hjælpe dig.