Læs med når vi deler vores viden
#alle #metoder #retail #design #innovation
Markedsundersøgelse - Sådan vinder du på bredbåndsmarkedet
Der er 3 årsager til, at markedet for fiberforbindelser er skærpet: teknologi, forbrugerne og regulering. 685.000 husstande og virksomheder er tilsluttet fibernet. En stigning på 14% sammenlignet med året forinden. Men hvordan forholder du dig til den øgede konkurrence? Det kan læse mere om i dette Spark. Samtidig præsenterer vi vores nye markedsmonitor, der lanceres i 2020 og kommer til at afdække markedsandele, behov og tilfredshed. Alt sammen med til at ruste selskaberne til bedre at kunne forstå udviklingen og lancere produkter, der appellerer til flest mulige kunder.
New Normal i energisektoren
Er den stigende mobilitet i elsektoren blot et første varsel om øget bevidsthed hos forbrugerne? Mobiliteten på det private energimarked er lav, så lav at politikerne satte gang i Engrosmodellen og Datahubben for at fremme konkurrencen og øge forbrugernes mobilitet. Men relativt få elforbrugere går aktivt op i at spare på energien og dermed pengene og gør som udgangspunkt kun dette ved at vælge LED-pærer, A+ hårde hvidevarer m.v. Da opvarmning er en større del af budgettet, er der flere gaskunder, som går op i prisen på deres produkt. Så selv med politikernes tiltag er mobiliteten på markederne hidtil forblevet lav, på elmarkedet skifter kun 4-5% af forbrugerne elhandler hvert år. Men i 2019 skete der noget…
Få indsigter gennem disse 4 spørgsmål, du altid skal stille, når du laver et spørgeskema!
Dette indlæg handler om fasen, hvor du definerer problemstillingerne og designer studiet, før du udformer et spørgeskema eller en interviewguide. For det er her, fundamentet for de gode indsigter og løsninger skabes. Husker du at besvare fire simple spørgsmål, sikrer du 1) at du får indsamlet de rigtige indsigter og 2) at indsigter evner at blive formidlet til de rette i organisationen, og ligeledes nemt og effektivt kan anvendes af potentielle eksterne partnere.
Børnefamilier og deres købsvaner præges i høj grad af børnene!
Børn er en overset målgruppe, når virksomheder skal produktudvikle, kommunikere eller segmentere deres marked. Børn har holdninger og input til mange af familiens beslutninger – og deres mening bliver i høj grad hørt. Selv små børns holdninger og præferencer har stor indflydelse på den endelige beslutning i familien. Læs dette blogindlæg, og bliv klogere på hvordan børneindflydelse påvirker din virksomhed, dine produkter og dine services.
Efter krisen - Når Corona er slut, er verden en anden
Corona-krisen sætter mange virksomheder under pres. Fra én dag til den næste forsvandt omsætningen helt eller delvist. Forhåbentlig hører forholdsreglerne snart op, så Danmark og verden kan vende tilbage til en mere normal tilstand. Men de virksomheder, der tror at vi vender tilbage til de samme vaner som før corona-nedlukningen, snyder sig selv. For corona-krisen er ikke en lang sommerferie, hvor vi alle vender tilbage til de vante mønstre, når den er slut. Alle kriser fører til et skift i forbrugernes holdninger, forventninger og adfærd, og det vil den største krise i generationer også gøre. Hvordan påvirker det din virksomhed?
Spørgeskema - 5 ting du skal vide, inden du laver et spørgeskema!
Et spørgeskema er ikke bare et spørgeskema. Og en besvarelse kan ikke bruges til ret meget, hvis forarbejdet ikke er gjort. Her får du en oversigt over de fem vigtigste ting, som jeg sammen med mine kunder får styr på inden vi sender et spørgeskema ud. Læs dette Spark og bliv klogere på, hvilke spørgsmål du altid bør stille dig selv, inden du starter processen med at udarbejde et spørgeskema.
Online undersøgelser - Sådan udnytter du de online kvalitative indsigtsmetoder rigtigt
Det kan være en udfordring at komme tæt på sine kunder, når der skal holdes afstand. Jeg mærker en usikkerhed i forhold til, hvordan man tackler den udfordring, så her er 3 greb til, hvordan du kan få værdifulde kvalitative indsigter – selv fra afstand.
Fokusgruppe - 5 hurtige om at facilitere en god fokusgruppe
Du har helt sikkert nok hørt om den før. Fokusgruppen. Men ved du egentlig hvad det kræver, at facilitere en god fokusgruppe, som giver dig et væld af værdifulde indsigter, du kan bruge i dit udviklingsarbejde? Og har du styr på, hvilke dynamikker der optræder i en gruppediskussion, og hvilke krav det stiller til dig som facilator? Fortvivl ej, vi har en “how to”-guide klar til dig her!