Børn
Børn er en yderst aktiv pressionsgruppe, der påvirker familiens valg med tydelige holdninger og præferencer. Vi har hjulpet en række virksomheder med at forstå
børnenes præferencer og holdninger.
Hvordan skaber man vækst under hård konkurrence?
I mange virksomheder opfattes børn imellem 4 – 12 år som en marginal målgruppe hvis ikke lige man sælger legetøj, snacks eller videospil. Det er en fejl. Børns indflydelse rækker langt ud over de produkter hvor de selv er slutbrugerne. Børn er i høj grad en nøgle til at påvirke hele familiens valg.
Børn er en yderst aktiv pressionsgruppe, der påvirker familiens valg med tydelige holdninger og præferencer, der både dækker produkter og ydelser, hvor de er med-konsumenter; f.eks. fødevarer, streamingtjenester, ferierejser) og produkter og ydelser hvor de ikke selv er direkte konsumenter (f.eks. mobiltelefoner, biler og forsikring). Børns indflydelse støttes i høj grad af forældrene. 71% af de 4 – 12-årige bliver aktivt inddraget i familiens beslutning om valg af aftensmad.
Set fra et virksomhedssynspunkt er en af fordelene ved gøre børn til en del af målgruppen, at forældrenes betalingsvillighed stiger hvis de føler at børnenes synspunkter eller behov bliver tilgodeset. Således er hele 75% af forældrene villige til at betale mere for fødevarer for at tilfredsstille børnenes ønsker.
6 ud af 10 børn oplever digital mobning
Derfor har Telenor sat sig for at bekæmpe digital mobning - hør hvordan teleselskabet har formået at sætte digital mobning på skoleskemaet og involvere målgruppen, på vores WakeUp fra november. Få konkret og praktisk inspiration til hvordan du kan arbejde med svære målgrupper og ikke mindst, hvordan du høster værdien af dine indsigter.
Sanne Nissen Møller fra Wilke fortalte om, hvordan Wilke hjælper med at udvikle produkter og services, så de rammer målgruppens behov. Desuden kan du høre hvordan vi har hjulpet Telenor med at komme i øjenhøjde med målgruppen – børn i 4.-6. klasse – gennem bl.a. digital etnografi og social media overvågning. Du får tips og tricks til, hvordan du selv kan arbejde med svære målgrupper og ikke mindst, hvordan du høster værdien af dine indsigter.
Forstå børn som målgruppe
En anden vigtig måde at forstå børns indflydelse på, er i deres rolle som passive tilskuere. Dette fænomen eksisterer især blandt køkkenfirmaer, møbelfirmaer, byggemarkeder, plantecentre, ejendomsmæglere og serviceerhverv generelt. Her bliver indflydelsen ofte negativ i form af et aktivt fravalg hos forældrene af bestemte butikker, fordi de ikke opleves som tilstrækkeligt børnevenlige.
Hos Wilke er vi eksperter i børn, både som direkte og indirekte målgruppe. Ved at tænke børnemålgruppen ind i produkt eller butiksoplevelse fra starten, kan man opnå store fordele i forhold til konkurrenterne, og blive aktivt valgt til.
Vi løser opgaver for bl.a. LEGO Gruppen og Capital of Children.
Inddrag børnene når du skal udvikle din forretningsmodel
Det er de færreste børnefamilier der ikke har truffet et valg på baggrund af deres børns interesser og behov. Børn fylder på forskellige måder meget i hverdagen hos de fleste børnefamilier. Men hvor stor indflydelse har de egentlig på de valg, som familier træffer i hverdagen - og deres forbrug?
Børn påvirker direkte og indirekte flere valg end vi umiddelbart lægger mærke til, og de bliver hurtigt lynafledere til et køb eller handling - det er derfor vigtigt, at indtænke børnenes behov og adfærd, hvis du ønsker at gøre dig relevant for børnefamilien.
Til Wilke Cool Down er der fokus på hvordan du implementerer børnefamiliesegmentet i din værdikæde - vi giver indsigt i børns grundlæggende motiver og adfærd og konkrete tips til, hvordan du inddrager børn i din produktudvikling, optimering og evaluering.
Udover vores egne erfaringer, får vi fint besøg af Mette Larsen fra The LEGO Group som vil fortælle om hvordan du får succes med at bruge børn som respondenter i din research.
Vi har hjulpet en række danske virksomheder, med at forstå børns adfærd og præferencer. Her har du nogle af vores partnere!
Hør hvordan vi kan hjælpe dig!
Jakob står klar til at fortælle, hvordan vi kan løse projekter med børnemålgruppen for dig.