
Hvordan kan du skabe bedre produkter og medlemsoplevelser?
#1 YDELSER
Det er de samme ydelser som ligger i toppen i alle målgrupper og sektorer, men der er også andet end kerneydelserne af hæfte sig ved i toppen. Forstå hvilke aspekter der er vigtigst for vores fuldtidsmedlemmer, så vel som studerende og elever. Det er afgørende hvis vi vil skabe værdi for kontingentet.
#2 MÅLGRUPPER
Det er de samme ydelser som ligger i toppen i alle målgrupper og sektorer, men der er også andet end kerneydelserne af hæfte sig ved i toppen. Forstå hvilke aspekter der er vigtigst for vores fuldtidsmedlemmer, så vel som studerende og elever. Det er afgørende hvis vi vil skabe værdi for kontingentet.
#3 KANALER
Telefoni er langt den mest benyttet kanal i HK, men jo yngre du er jo mere bruger du på chat, callback og web callback. Klik her for at forstå hvad er der vigtigt for medlemmerne i netop den eller de kanaler du arbejder med.
Værdiskabelse for medlemmerne.
I HK taler vi ofte om, at vores medlemmer er meget forskellige, og at det derfor er vigtigt, at have mange forskellige ydelser ‘på hylden’. Vores 2020 tilfredsheds-analyse viser samtidig, at vi har et væsentligt antal medlemmer der finder medlemskabet for dyrt. Ydermere ved vi, at vi bliver fravalg af et væsentligt antal potentielle medlemmer pga. prisen. Derfor er det relevant at forstå, hvordan vi kan skabe øget værdi for vores medlemmer.
Forstå den store værdi HKs mange gode ydelser skaber for vores medlemmer.
Formålet med undersøgelsen er at forstå, hvilken værdi nuværende og udvalgte potentielle ydelser skaber i de tre målgrupper: 1. Fuldtidsmedlemmer (20-50 år) (fastholdelse), 2. Potentielle fuldtidsmedlemmer (hverning) og 3. Studerende/elever (unge på vej) (fremtiden). Der er defineret 27 eksisterende ydelser, som er bredt dækkende for de ydelser vi tilbyder i dag. Desuden er der identificeret 4 potentielle ydelser, som er medtaget for at vurdere hvor værdiskabende de vil være, hvis de bliver tilbudt medlemmerne. I har alle prøvet at prioritere ydelserne via det spørgeskema I har besvaret, og I kender derfor metoden bag. Undersøgelsen er baseret på mere end 5.000 besvarelser og der er desuden gennemført en kvalitativ analyse for at forstå værdien af ydelserne i dybden.
Ved at bruge den visuelle rejse, påvirkes billedet af HK markant.
De studerende som præsenteres for oplægget om HK hvor den visuelle rejse indgår, og fremlægges efter talepapir, benytter sig af andre ord når HK skal beskrives.
De studerende taler ind i hvordan HK kan hjælpe dem undervejs på studiet. Der nævnes online kurser, hjælp til praktik og at HK kan rådgive dem undervejs på studiet. Der tales i begrænset omfang om fagforening og a-kasse.
Der er langt flere studerende som kan se, at HK kan tage en aktiv rolle som sparringpartner for dem. Det var i den forbindelse tydeligt, at ordet ‘partner’ var for stort et ord. Rådgiver eller sparringspartner er mere passende.
Blandt de unge i denne målgrupper nævner flere, at de synes oplægget kunne have været længere, og at de stadig mangler at forstå fagforening og a-kasse dimensionerne. Det at de aktivt, kan give udtryk for hvad de mangler, og efterspørger yderligere information, er et tegn på at der er en øget interesse. Derudover nævner de at man burde zoome mere ind på, hvad HK helt konkret kan hjælpe dem med undervejs på rejsen.