JOBMULIGHED

Wilke søger Head of Analytics

Er du den kommende chef for Wilke Analytics? Er din analytiske værktøjskasse og metodekunnen etableret, brænder du for formidling, hvor du gør det komplekse enkelt, kan du tænke i løsningsforslag fremfor blot anbefalinger,og kan du lede andre analytikere i dagligdagen, så er du den rette person til jobbet.

Hvad tilbyder vi?

Vi arbejder typisk med projekter, som centrerer sig om vore kunders relation til kunder og marked. Konkret kan det fx være evaluering af kundestrategi, segmentering og positionering, Customer Experience Management (CEM), udvikling af nye koncepter og test af potentialer, skabelse af fundamental forbruger-/kundeindsigt samt anbefalinger og løsningsforslag.

Indfaldsvinklen til vore opgaver har rod i Wilkes DNA - nemlig en konsultativ vinkel til såvel kvantitative som kvalitative studier - lokalt og globalt med 100% fokus på at skabe og aktivere forbruger-/kundeindsigter. Vi gør brug af mange værktøjer og henter data fra såvel egne som eksterne kilder, men det vigtigste er vor evne til at omsætte tal og modeller til en meningsfuld fortælling, som kan gøre en målbar forskel for vore kunder.

Jobbet hos Wilke er dynamisk og afvekslende. Som Head of Analytics vil du skulle:

  • Indgå i projekter som en del af det team, som skal løse kundens problemstillinger og stille forslag til konkrete løsninger – og ikke kun anbefalinger.
  • Sætte visionen for Analytics og i dagligdagen lede 8 fuldtidsansatte samt praktikanter og studerende.
  • Indgå i Wilkes ledelsesteam og være med til at definere strategi og retning.

Hos Wilke får du et job i en virksomhed i rivende udvikling med mange alsidige projekter. Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor der er gode muligheder for både personlig og faglig udvikling.

Din profil

  • Du har 2-3 års erfaring eller mere fra en stilling som team-/gruppeleder og analytiker på fx analyseinstitut, mediebureau eller i en analyseafdeling på kundesiden.
  • Du har en kandidatgrad som fx cand.oecon., cand.scient.oecon., cand.merc.mat. eller tilsvarende.
  • Du kan din marketing- og analyse ABC, og du har erfaring med analyseværktøjer, som rækker ud over SPSS og Excel, dvs. statistik, conjoint, MDS, segmentering, regression, predictive modelling og også meget gerne Advanced Analytics som fx Random Forest, Machine Learning og AI.
  • Du er god til at forstå og formidle komplekse budskaber både skriftligt og mundtligt.
  • Du arbejder struktureret, er god til at holde overblikket og har et skarpt øje for detaljer.

 

Om virksomheden

Wilke er en af Danmarks mest innovative rådgivnings- og analysevirksomheder, der oprindeligt startede som et analyseinstitut i 1999, og som nu er et markedsførende konsulenthus. Wilke hjælper organisationer i både ind-og udland med at skabe vækst gennem kundeindsigt. Denne evne til at have indsigt i menneskers behov er livsnerven i enhver virksomhed. Det er behov, som driver markeder og ikke produkter, priser eller teknologiske landvindinger. Indsigterne skal bringes til live i de løsninger, som en virksomhed går til markedet med.

Har du lyst til at blive en del af Wilkes hold, så send en skriftlig ansøgning og dit CV til Søren Pedersen på sp@wilke.dk, senest den 12. december 2018.

Yderligere oplysninger om stillingen fås også ved henvendelse til Søren Pedersen på  tlf. 40 41 71 32.

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk