Markedssimulering

Med en markedssimulering kan du få svar på dine spørgsmål før du går i markedet.

Hvad kan vi forvente, at der sker i markedet, hvis vi ændrer på prisen? Hvilke egenskaber skal vi have i vores produkt? Hvor mange produkter skal vi have i markedet? Skal vi tilbyde det samme produkt til alle eller skal vi differentiere vores indsats?

Forestil dig muligheden for at kunne belyse alle disse 'hvad nu hvis'-spørgsmål og mange flere uden at skulle prøve dig frem i markedet. Eksperimentelle designs i en markedssimulator giver dig muligheden for dette.

Gennem f.eks. en conjoint-analyse kan vi lave en markedssimulering og derved lære forbrugernes præferencer at kende for de egenskaber, der definerer dit produkt eller din service. Dette giver os muligheden for at sammensætte adskillige sammensætninger og teste disse i forskellige konkurrencesituationer.

Test dit produkt mod konkurrenternes

Kort sagt, så giver markedssimuleringer os muligheden for at estimere resultatet af egen og konkurrenters adfærd, før at man træffer sine endelige beslutninger. Du kan således kende potentialet for dine produkter og alternative løsningsmuligheder før, at du rent faktisk træffer de endelige beslutninger.

At lave en markedssimulering kræver ingen særlige forudsætninger

Markedssimuleringer er en øvelse, som alle kan gennemføre uden krav til kendskab til avancerede matematik og statistik.

Hos Wilke har vi udviklet en Markedssimulator hvor du selv nemt og hurtigt kan indtaste de ønskede scenarier og teste for potentiale for dine produkter. Dette forlænger levetiden af dine analyser, og giver dig mulighed for at udbrede brugen i din organisation.

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk