Fokusgrupper

Søger du en bedre og dybere kvalitativ forståelse af din målgruppe? Eller måske et nyt perspektiv på dine kampagner eller produkter? En fokusgruppe/gruppediskussion hjælper dig til et bedre blik ind i dine kunders behov og holdninger.

Vi definerer sammen hvilken målgruppe, du ønsker mere information fra. Derefter sammensætter Wilke en fokusgruppe, der består af 6-12 personer med profiler svarende til dine ønsker. Fokusgrupper kaldes også ofte for en gruppediskussion, da man i plenum diskutterer en bestemt emne.

Deltagerne sikrer gruppedynamik

Sammensætningen er typisk mennesker med forskellig baggrund, alder eller køn og deltagernes forskellighed skaber den dynamik, der sikrer dig en bred, informativ meningsudveksling med mulighed for både dybdegående gruppe diskussioner og nye perspektiver på emnet.

Moderatoren styrer forløbet

Fokusgruppen foregår semi-struktureret, og Wilkes ansvarlige moderator sørger for både at guide diskussionen gennem de relevante spørgsmål såvel som at spørge nærmere ind til de meninger, der undervejs kræver nærmere uddybning. Som kunde har du mulighed for at følge fokusgruppen simultant via internt TV og ajourføre dig med moderator i pauserne.

Hos Wilke gennemfører vi fokusgrupper hyppigt, og har gjort det i mange år. Dette har givet os stor erfaringmed den denne kvalitative metode, som vi bruger til at sikre dig, at vores fokusgrupper altid giver et stort informativt udbytte.

Sammensætningen af deltagere er vigtig for at sikre optimalt udbytte

En gruppediskussion skabes dog ikke kun af selve diskussionen, men også af de mennesker, der deltager i den. Gennem årene har vi hos Wilke oparbejdet et bredt netværk af respondenter, der gør os i stand til at rekruttere folk af meget stor forskellighed til alle typer fokusgrupper. Du sætter kriterierne, og vi finder personerne.

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk