Churn analyse

Adskillige undersøgelser viser, at det er langt billigere for dig og din virksomhed at holde på dine nuværende kunder, end det er at skaffe nye. Derfor bør du få lavet en churn analyse.

En Churn analyse kan genopbygge den gode relation mellem kunde og virksomhed

I en churn analyse afdækkes de faktuelle og emotionelle årsager til, at en kunde forlader dit selskab. Det kan være alt lige fra utilfredshed med den oplevede service, ustabilt produkt, nye aggressive konkurrenter på markedet, nye tendenser i samfundet og mange andre ting.

Hos Wilke har vi specialiseret os i at udføre Churn analyser, der er tilpasset den enkelte virksomhed.

Sådan foretages en churn analyse

Helt praktisk foregår det sådan, at vi tager kontakt til de kunder, der har forladt dit selskab. Gennem spørgsmål, der er tilpasset netop din virksomhed, laver vi en årsagsbestemmelse af, hvilke kunder der har skiftet, hvem de er skiftet til, hvorfor de har skiftet og hvorfor de har skiftet til netop den konkurrent.

Via en Churn analyse kan vi komme med helt konkrete anbefalinger til, hvad din virksomhed skal gøre, for at ændre skifteadfærden og skabe loyale kunder.

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk