EVENT

Gratis Seminar: Boost din front-end med bruger-dreven innovation

Alle taler om stærkere front-end innovation og vigtigheden af bruger-dreven innovation, men de færreste er i stand til at eksekvere tilfredsstillende i praksis. Kom og hør hvordan Carlsberg og Coloplast gør det.

21/04/2016 13:30-16:00 Wilkes kontor, København Gratis

I dette seminar vil vi sætte fokus på front-end innovation - det tidlige stadie i innovationsprocessen, hvor idéerne skabes og hvor forbrugerindsigt og -involvering er et afgørende fundament for den effektive bruger-drevne innovationsudvikling.

Vi vil få besøg af Carlsberg og Coloplast, som vil dele deres erfaringer og anbefalinger fra arbejdet med innovation.

Dagens indlægsholdere

undefined

Marc Brøndum
Head of Design / Senior Front End Innovation Management, Coloplast

Marc har omfattende erfaring med innovation og i særlig grad front-end innovation. Marc sidder pt. med ansvaret Design & Front End Innovation Management hos Coloplast og har tidligere bl.a. også arbejdet med innovation og forretningsudvikling for LEGO.

Marc vil fortælle hvordan man arbejder med innovation i Coloplast (proces, set-up, m.m.) med særligt fokus på front-end innovation. Desuden vil Marc præsentere innovationscasen “EVE”, som har vundet international hæder med bla.  Red Dot, IF Awards, m.fl.

undefined

Pernille Arnt
Marketing Director, Innovation at Carlsberg Denmark

Pernille har mere end 20 års erfaring indenfor FMCG og FMCG-relateret forretning, og har arbejdet med virksomheder som Coca-Cola, Carlsberg Breweries, Egmont, Glaxo Smithkline, Hasbro Nordic og Sara Lee. Siden 2015 har Pernille haft ansvaret for innovation hos Carlsberg Danmark.

Pernille vil tale om udviklingen af Carlsberg Nordic - en øl med færre kalorier og kun 0,5% alkohol - der blev lanceret som en konsekvens af ændringer i danskernes livsstil og holdninger til alkohol.

undefined

Sanne Dalgaard Madsen
Senior Consultant, Wilke

Sanne har en baggrund som kulturanalytiker og har knap 10 års erfaring med at omsætte indsigt om mennesker og samfundsmæssige tendenser til produkter, services og strategier. Hos Wilke arbejder Sanne med at skabe strategi- og innovationsydelser for vores kunder, som en af del teamet i Wilkes nye afdeling Strategy & Innovation.

I sit indlæg vil Sanne give eksempler på, hvordan man kan styrke sin langsigtede position i markedet via en kundecentreret innovationsproces, som tager afsæt i fire kerne principper:

  1. Tænk eksponentielt
  2. Skab innovationen ud fra fra kundens ’jobs to be done’
  3. Inddrag brugerne vha. co-creation
  4. Forankr fremtiden i nutiden ved at operationalisére både kort- og langsigtet innovation

 

Dagens præsentationer

 

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk