EVENT

Business modelling - Få styr på de økonomiske konsekvenser af dine strategiske indsatser

I den daglige styring af virksomheden og organisationen, er der mange indsatser, strategiske som taktiske, hvor der skal træffes beslutning om de skal føres ud i livet eller ej. I udgangspunktet bør det være konkrete økonomiske beregninger der skal understøtte jer i jeres beslutning – og ikke alene mavefornemmelser og servietberegninger.

17/05/2017 Kl. 14.00 - 16.30 Wilkes kontor, København Gratis

Bidrager din forretningside med værdi?

I jagten på øget vækst eller reducerede omkostninger, er der ofte mange veje man kan gå. Men det kan være en udfordring at sammenligne den økonomiske konsekvens mellem f.eks. at investere i en fabrik lokalt i eksportmarkedet og dermed reducere transportomkostninger og time to market, fremfor at investere i både uddannelse og IT i kundeserviceafdelingen med henblik på at øge tilfredsheden og dermed reducere kundeafgang.

En disciplin som Business Modelling kan hjælpe dig med at få det økonomiske overblik, der skal til for at træffe den rette beslutning.

Finansielle forecasts baseret på din egen forretningsplan

Business Modelling kan hjælpe din virksomhed eller organisation med at kvantificere den værdiskabelse som knytter sig til jeres strategiske og taktiske beslutninger. Værktøjet er i bund og grund en Excel-model skræddersyet til din virksomhed, der skaber gennemsigtighed for dine stakeholders og troværdighed omkring din forretningsplan.

Via robuste finansielle forecast med anker i jeres forretningsplan og væsentlige KPI’er bidrager modellen med en forståelse af dynamikken i virksomhedens indtjening, der giver mulighed for at teste scenarier på kommercielle og økonomiske nøglefaktorer. Dermed får du hurtigt syn for den økonomiske værdi af de forskellige strategiske tiltag I kunne tænke jer at iværksætte. Det kunne fx være at reducere churn, øge kundetilfredsheden, ændre på priserne osv.

Bliv klogere på business modelling på en eftermiddag

Vi vil præsentere dig for de muligheder business modelling byder på, og vise hvordan andre virksomheder og organisationer har arbejdet med værktøjet. Vi vil ligeledes gennemgå en konkret model, hvor vi vil gennemføre indtil flere tænkte scenarier for derved at vise hvordan modellen fungerer i praksis.

Målgruppen for arrangementet er marketingdirektører, marketingchefer, økonomidirektører, økonomichefer, Marketing Managers, CRM-, loyalitets- og kundeansvarlige, der har direkte eller indirekte budget- og beslutningsansvar. Der er begrænset antal pladser på arrangementet, så hurtig tilmelding anbefales.

Dagens præsentation

Om indlægsholderne

undefined

Brian Blomholt

Brian Blomholt er uddannet cand. oecon. tilbage i 2001 og har siden 2011 været partner og medejer af Wilke A/S. Før Brian kom til Wilke i 2008 arbejdede han hos TDC, i 8 år i forskellige ledende rolle - primært i TDC Mobils økonomiske funktioner.

Hos både TDC og Wilke, har Brian beskæftiget sig indgående med Business Modelling. Hos TDC handlede det primært om TDC specifikke projekter så som opkøb af virksomheder, investeringer i TDC’s mobilnet, investeringer i kommercielle tiltag og løbende strategisk fremskrivning af TDC’s mobile forretning. Hos Wilke har Brian primært beskæftiget sig med at hjælpe Wilkes kunder med udviklingen af Business Modelling. Her kan blandt andet nævnes Falck, Weber og Waoo.

 

undefined

Jesper Sølverblad Andersen

Jesper Sølverblad Andersen er uddannet cand. merc. I Regnskab & Finansiering i 2000 og har siden 2016 arbejdet som konsulent hos Wilke A/S. Jesper har mange års erfaring indenfor telekommunikation- og energibranchen, hvor han primært har arbejdet som specialist i forskellige økonomifunktioner hos TDC og DONG Energy.

Både hos TDC og DONG, har Jesper beskæftiget sig indgående med Business Modelling. Hos DONG handlede det primært om at understøtte forretningsudviklingsprojekter såsom langsigtede kommercielle initiativer, køb og salg af virksomheder og aktiver samt investering i store og små anlægsaktiver. Hos TDC arbejdede Jesper med lignende aktiviteter, men det kan fremhæves at han i en årrække var tæt knyttet til den strategiske proces og fremskrivningen af TDC’s Mobil forretning. Hos Wilke beskæftiger Jesper sig med udviklingen af Business Modelling løsninger til Wilke’s kunder – senest Waoo.

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk