CASE

VELUX Gruppen skaber mere målrettet kommunikation gennem kortlægning af forbrugernes holdninger til indeklima og livskvalitet

VELUX

Vi lever op mod 90% af vores liv inden døre. Dagslys og frisk luft spiller en afgørende rolle for vores livskvalitet og sundhed. I VELUX gruppen har man allerede siden det første ovenlysvindue blev leveret for mere end 70 år siden arbejdet med visionen om at skabe bedre bygninger med masser af dagslys og frisk luft. 

Udfordringen

I dag er ”VELUX” synonymt med ovenlysvinduer for millioner af mennesker verden over. Men for virksomheden er visionen fortsat at skabe sundere boliger og bedre indeklima med fokus på energieffektivitet, komfort og miljøvenlighed.

Det stiller store krav til VELUX produkter, men åbner også for at VELUX Gruppen kan positionere sig bredere og udvikle nye løsninger til forbedring af indeklimaet som automatisk udluftning og solafskærmning i boligen.

VELUX Gruppen skal stå for mere end ovenlysvinduer. Vi spiller allerede en aktiv rolle i forhold til at skabe bæredygtige bygninger og bedre indeklima, der giver større livsglæde. Det vil vi gøre endnu mere ud af fremover – både hvad angår konkrete bygninger og viden om de folk, der benytter bygningerne

Marie Wickmann Elkjær, Senior Corporate Brand Manager, VELUX

Indsatsen


VELUX Gruppensstrategi om at bidrage til et bedre indeklima understøttes af en kommunikationsplatform og en række kommercielle initiativer rettet mod håndværkere og slutkunder.

For at sikre relevansen for kunderne kortlægger virksomheden i samarbejde med Wilke udviklingen i forbrugernes holdninger til indeklima og livskvalitet. Kortlægningen, der er døbt Healthy Homes Barometer, er baseret på interview med mennesker i 12 centrale markeder i Europa om deres holdninger til indeklima, bygninger, materialer, mm.

undefined

Resultaterne fra Healthy Home Barometer giver VELUX mulighed for at målrette budskaber og øge relevansen, så kommunikationen har størst gennemslagskraft på tværs af lande. 

 

undefined

 

Du kan læse mere om Healthy Homes initiativet på www.velux.com/sustainable_living/healthy_homes

Casen kort fortalt

Udfordringen

Hvordan kan VELUX bevæge sig fra kun at være kendt for sine ovenlysvinduer, til også at positionere sig som skaber af sundere boliger og bedre indeklima med fokus på energieffektivitet, komfort og miljøvenlighed?

Indsatsen

Kortlægningen af udviklingen i forbrugernes holdninger til indeklima og livskvalitet. Kortlægningen, der er døbt Healthy Homes Barometer, er baseret på interview med mennesker i 12 centrale markeder i Europa om deres holdninger til indeklima, bygninger, materialer, mm.

Resultaterne

Resultaterne fra Healthy Home Barometer giver VELUX mulighed for at målrette budskaber og øge relevansen, så kommunikationen har størst gennemslagskraft på tværs af lande. 

Kampen for sundere bygninger og bedre indeklima er en hjertesag for os. De indsigter vi får fra vores Healthy Homes Barometer gør os i stand til at forstå vores markeder og udvikle vores position indenfor at skabe sundere boliger og bedre indeklima. Med Healthy Homes Barometer kan vi sætte en vigtig dagsorden om at et sundere indeklima og energirigtige løsninger er vejen til øget livskvalitet.

Marie Wickmann Elkjær, Senior Corporate Brand Manager, VELUX

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk