CASE

Forbrugerstudie til lancering af den mobile betalingsløsning Paii

4T/PAII

4T Mobile Payments er Danmarks nye mobile pengepung med en vision om at den mobile enhed er den eneste ting forbrugeren behøver at have i lommen for at klare hverdagen. 4T Mobile Payments har fuld e-penge licens fra Finanstilsynet og er et joint venture mellem TDC, Telenor, Telia og 3. I dag er løsningen lanceret under navnet Paii.

Betal med mobilen

I danskernes digitale hverdag med udstrakt brug af smartphones, tablets og online køb bliver kontanter, plastikkort og papir dokumentation i stigende grad utidssvarende, besværlige og tidskrævende.

Paii er Danmarks nye betalingsløsning med fokus på mobil, online køb og services relateret til betalinger. Kernen i løsningen er en wallet app med tilhørende betalingskonto og online selvbetjening. Løsningen samler forskellige typer betalinger, kvitteringer og på sigt også loyalitetskort, billetter, kuponer, værdibeviser, gavekort, garanti-beviser, ID med mere.

Via funktionalitet i wallet applikationen og online selvbetjening har slutkunden altid fuld kontrol over sine fjernbetalinger, de tilknyttede debet/kredit kort, PIN-koder, telefonnumre, beløbsgrænser og person til person betalinger.

Casen kort fortalt

Udfordringen

 

4T Mobile Payments ønsker introducere brandet Paii og skabe en ny kategori.

Hvordan introducerer man et nyt koncept som revolutionerer måden vores dagligdag fungerer på og hvor omdrejningspunktet er den digitale pengepung?

Med udgangspunkt i bl.a. en forståelse af forbrugerne er der således brug for en launchplan af Paii.

 

Indsatsen

Wilke gennemførte i forbindelse med lanceringen et studie af forbrugere inden for følgende emner:

  • Mobile Life – den digitale forbruger
  • Forbrugertyper/segmenter
  • Forbruger bekymringer og muligheder
  • Konceptinteresse
  • Brand-mapping og konkurrentunivers
  • Produktfunktionalitet
  • Brand position & value proposition
  • Abonnements- og prismodeller
  • Pris- og serviceniveauer

Resultaterne

Med udgangspunkt i bl.a. forbrugerundersøgelserne er følgende formuleret

  • Brand position
  • Prismodel
  • Kommunikationsplatform

4T Mobile Payments valgte Wilke som samarbejdspartner til at lave undersøgelser som grundlag for markedsintroduktion af den mobile pengepung. Undersøgelserne indeholdte såvel brand position- som prisstudier. Disse har haft en væsentlig rolle i kalibreringen af såvel koncept som positionering. Jeg kender Wilke som en innovativ, og på 4T Mobile Payments vegne, en forretningsudviklende organisation. Jeg har særlig sat pris på deres evne til at komme med initiativer som går forbi hvad man kan forvente hvilket bl.a. har betydet stor opmærksomhed omkring 4T Mobile Payments i pressen.

Peter Bredgaard, administrerende direktør, 4T Mobile Payments

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk