“Store virksomheder investerer mere og mere i kundeserviceoplevelsen”

Hvor vigtig en parameter er kundeservice anno 2017? Vi har spurgt CBB Mobil og Carlsberg Danmark, der begge aktivt arbejder med kundeservice som konkurrenceparameter.

11/01/2017

Hvornår har du sidst haft en rigtig god kundeservice-oplevelse?

En af dem, som du havde lyst til at dele med andre?

Forhåbentlig er det ikke alt for længe siden, for der er ingen tivl om, at kundeservice spiller en stor rolle, når det gælder om at skabe ekstraordinære kundeoplevelser og skille sig ud fra konkurrenterne.

Vidste du i øvrigt, at 93% af alt word of mouth vedr. positive kundeservice-oplevelser, sker uopfordret? Eller at en positiv og uventet kundeserviceoplevelse øger chancen for positiv omtale med 48%? Det viste den seneste måling af danskernes syn på kundeservice, vi lavede i starten af 2016.

Vi plejer at sige, at god kundeservice har stor værdi, mens dårlig kundeservice har store konsekvenser.

CBB Mobil og Carlsberg Danmark er blandt dem der går forest i kampen om god kundeservice

En af de virksomheder, der arbejder strategisk og aktivt med deres kundeservice er CBB Mobil. Det gør de så godt, at de i 2016 blev den overordnede vinder af årets Kundeservice Award. De vandt desuden også i kategorien Bedste Digitale kundeservice.

“Store virksomheder investerer mere og mere i kundeserviceoplevelsen” fortæller Mikkel Feldt, kundeservicechef i CBB Mobil. Han mærker den øgede fokus på kundeservice som konkurrenceparameter, og tror på, at man som virksomhed vil kunne rykke sig hurtigere, hvis man kigger udover sin egen branche og begynder at lære mere af hinanden.

Carlsberg Danmark har deltaget i Kundeservice Award undersøgelsen siden starten og hvert år har de lært lidt og er blevet lidt bedre på baggrund af resultaterne. I 2015 vandt de så titlen ”Danmarks bedste Kundeservice”, og i 2017 satser de benhårdt på at generobre den.

Også i carlsberg mærker de at kundeservice er kommet mere på agendaen. Brian Skov, Telesales og Support Director hos Carlsberg Danmark, mener at service er blevet et kvalitetsstempel og han kan se, at der en direkte korrelation mellem tilfredse kunder og ens bundlinje.

Både CBB Mobil og Carlsberg Danmark, samt en række andre virksomheder, har allerede tilmeldt sig årets Kundeservice Award. Du kan stadig nå at tilmelde din virksomhed her i løbet af januar. Læs mere på www.kundeserviceaward.dk.


Om Kundeservice Award

DI Service har i samarbejde med rådgivnings- og analysevirksomheden Wilke taget initiativ til at sætte den gode kundeservice på dagsordenen gennem kåring af årets bedste kundeservice.

Kåringen sker med udgangspunkt i en objektiv måling af den leverede kvalitet i forskellige digitale og telefoniske servicekanaler.

Håbet er, at der i højere grad bliver fokuseret på den gode service, som er så vigtig for den enkelte kundes oplevelse af en virksomhed.

Som deltager får du en vurdering af din kundeservice ud fra 3 forskellige scenarier; et køb, en produktforespørgsel og en fakturaforespørgsel, samt en vurdering af dine kundeservicekanaler, - den telefoniske og de digitale.

Resultaterne leveres i en samlet rapport med præcisering af, hvor der er mulighed for forbedring i netop din kundeservice.

 

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk