wilke_produkter_og_services

Undgå trial and error, når du udvikler dine produkter

Forstå dine kunders præference for dine produkter. Med Wilkes Architect-produkter sikrer du optimal pris- og produktsammensætning.

Gennem 15 år har vi hjulpet virksomheder med at definere og skærpe deres produkter, portefølje- og prisstrategier. Vi forstår, hvordan forbrugere reagerer på ændringer og kan beregne præcis, hvilket resultat du kan forvente, hvis du ændrer på indholdet i produkterne, antallet af produkter i markedet eller prissætningen.

Generelt er der mange begrænsninger og stor usikkerhed forbundet med at eksperimentere i det faktiske marked. Derfor løber man sjældent den risiko. Men der findes et alternativ, hvor du undgår alle disse forhold. Vi kan hjælpe dig med at opstille et hypotetisk marked og teste dine produkter via conjointanalyser.

Så godt som at teste i den virkelige verden

Conjointanalyse er en videnskabelig tilgang til at identificere præferencer – og forudsige hvordan de produkter, du udvikler eller laver justeringer på, vil klare sig i markedet.

Vi udvikler fiktive produkter, som alle testes for attraktivitet og forventet købssandsynlighed. Det fiktive univers gør, at du undgår unødige omkostninger til at udvikle en række prototyper, som skal testes.

Gennem en conjointanalyse får du således muligheden for at:

  • Identificere det mest attraktive indhold
  • Sætte den rigtige pris
  • Identificere hvem der vælger dine og konkurrenternes produkter
  • Se om der er uudnyttede muligheder i markedet
  • Afdække skjulte evt. muligheder i produktet

"Med en conjointanalyse undgår du at producere og markedsføre produkter, som forbrugerne ikke finder attraktive"

Wilkes 3 Architect produkter

Concept Architect

Wilke Concept Architect bruges til at finde den optimale sammensætning af produkter og services. Konceptet kan være kendt i markedet og testes således for nye muligheder, men det kan også være helt nye produkter, hvor det rette indhold skal findes. Fokus er på alle de muligheder, produktet rummer i forhold til at finde det indhold, der er mest attraktivt for alle.


Price Architect

Her fokuseres primært på prisen for en konkret ydelse eller produkt, der allerede er kendt i markedet. Produkterne holdes i vid udstrækning faste, men kan ændres, for eksempel i forhold til mængde. De faste produkter betyder, at vi kan inkludere flere produkter/brands. Wilke Price Architect anvendes ofte inden for FMCG, hvor der er skarp konkurrence med mange andre produkter, og hvor prissætningen er vigtig, fordi produktet hurtigt kan erstattes af et alternativ.


Portfolio Architect

Wilke Portfolio Architect har til formål at teste for udvidelse af markedet. Det vil sige mulighederne for at inkludere nye smagsvarianter, andre pakningsstørrelse og lignende.

Cases relateret til Produkter og services

  • TV3

    Øget konkurrencestyrke gennem koncepttest

  • Nestlé - MAGGI Juicy

    Evaluering af potentialet for MAGGI Juicy Chicken før produktlancering i de Nordiske lande

  • Carlsberg Brewmasters Collection

    Fra koncepttest til succesfuld produktlancering - historien om Brewmaster's Collection fra Carlsberg

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk